Φωτιά στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, λόγω καυσίμων
Αντιμέτωποι με αλυσιδωτές αυξήσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων θα έρθουν οι επιβάτες φέτος λόγω του ράλι ιστορικών διαστάσεων που κάνουν οι τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων. Η απόδραση για λίγες ημέρες σε ένα νησάκι θα αξίζει χρυσάφι αν δεν υπάρξουν κάποια μέτρα συγκράτησης των τιμών των καυσίμων εκτιμούν ακτοπλοϊκοί κύκλοι ενώ η εναλλακτική «ρότα» που έχουν είναι να «δέσουν» τα πλοία.
Για πρώτη φορά στην ιστορία του ναυτιλιακό καύσιμο το MGO (για ταχύπλοα) έσπασε στον Πειραιά το φράγμα των 1.000 δολ. τον τόνο (935 ευρώ ο τόνος περίπου) ενώ οι τιμές των καυσίμων για τα συμβατικά ακτοπλοϊκά πλοία κυμαίνονται από 610 δολ. (υψηλού θείου) ο τόνος μέχρι και 944 δολ. (χαμηλού θείου).
Τέτοιες τιμές δεν είδα ποτέ μας είπε ακτοπλοϊκό στέλεχος, ενώ συμπληρώνει ότι κάτι πρέπει να γίνει γιατί διαφορετικά οι αυξήσεις στα εισιτήρια θα είναι διψήφιες σε ποσοστά, με την εναλλακτική λύση να είναι η αραίωση των δρομολογίων, και το δέσιμο κάποιων πλοίων.
Η άνοδος των τιμών στα ναυτιλιακά καύσιμα ήρθε σαν αποτέλεσμα του άλματος στις τιμές του αργού πετρελαίου στα 119 δολ. το βαρέλι. Αξίζει να σημειωθεί ότι από την αρχή του έτους η τιμή του καυσίμου χαμηλού θείου που «καίνε» και τα περισσότερα πλοία έχει αυξηθεί κατά 45%.
Ήδη πολλές ακτοπλοϊκές έχουν προχωρήσει το προηγούμενο διάστημα σε αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων των επιβατών ενώ βάζουν και επίναυλο στα φορτηγά, ενώ προγραμματίζουν νέες αυξήσεις για τους θερινούς μήνες, οι οποίος μπορεί και να ξεπεράσουν το 15%.