Το πρώτο σύστημα plug and play για δέσμευση άνθρακα σε πλοία
Η πλοιοκτήτρια Eastern Pacific Shipping, με έδρα τη Σιγκαπούρη, επιδιώκει να επιταχύνει την απεξάρτηση από τις ανθρακούχες εκπομπές της ναυτιλιακής βιομηχανίας με σχέδια για τον εκσυγχρονισμό τουλάχιστον πέντε δεξαμενόπλοιων μεσαίου βεληνεκούς, με συστήματα δέσμευσης άνθρακα.
Το Eastern Pacific συνεργάζεται με την Value Maritime του Ρότερνταμ για να εγκαταστήσει τα πρώτα συστήματα δέσμευσης και φιλτραρίσματος άνθρακα σε ένα ζευγάρι δεξαμενόπλοια της εταιρείας, ως δοκιμή για να καλύψει ένα κενό στη στρατηγική της για την απεξάρτηση άνθρακα.
Η μετασκευή των δύο δεξαμενόπλοιων, του M/T Pacific Cobalt και του M/T Pacific Gold, θα τα καταστήσει τα μεγαλύτερα ωκεανόπλοια μέχρι σήμερα που θα είναι εξοπλισμένα με αυτή την τεχνολογία. Η μηχανική και ο σχεδιασμός βρίσκονται σε εξέλιξη, με την εγκατάσταση του συστήματος στο Pacific Cobalt να αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους, ενώ η εγκατάσταση στο Pacific Gold έχει προγραμματιστεί να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του πρώτου τριμήνου του 2023. Το Eastern Pacific διαθέτει επίσης επιλογή βάσει των αποτελεσμάτων των δοκιμών για τον εξοπλισμό τριών ακόμη σκαφών με την τεχνολογία.
Τα αδελφά πλοία 49.700 dwt, κατασκευής 2020, θα εφοδιαστούν με το σύστημα Filtree της Value Maritime, ένα προκατασκευασμένο σύστημα καθαρισμού αερίου που φιλτράρει το θείο και το 99 τοις εκατό των σωματιδίων. Το σύστημα θα περιλαμβάνει μια μονάδα δέσμευσης άνθρακα που φορτίζει μια μπαταρία CO2 επί του σκάφους.
Σύμφωνα με την εταιρεία, η προσέγγιση «plug and play» επιτρέπει στα πλοία να συλλαμβάνουν έως και το 40 τοις εκατό των εκπομπών CO2 και έχει τη δυνατότητα να ξεπεράσει το 90 τοις εκατό στο μέλλον. Το ονόμασαν μια εξέλιξη που είναι κρίσιμη για τη μείωση των εκπομπών στη ναυτιλιακή βιομηχανία.
Σε συνδυασμό με εναλλακτικά καύσιμα, βιοκαύσιμα και άλλες λύσεις, η δέσμευση άνθρακα είναι ένα κρίσιμο βήμα για την επιτάχυνση των προσπαθειών απαλλαγής από τον άνθρακα της ναυτιλιακής βιομηχανίας μπροστά από τους στόχους του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού.
Εκτός από τις δυνατότητες δέσμευσης άνθρακα, το σύστημα που αναπτύχθηκε για πλοία μικρού και μεσαίου μεγέθους αφαιρεί επίσης υπολείμματα λαδιού και σωματίδια από το νερό πλύσης, διασφαλίζοντας ότι η τιμή του PH εξουδετερώνεται.