Τη Δευτέρα η διάθεση ομολόγων 100 εκ.της Safe Bulkers – Πόλυς Β. Χατζηωάννου: Άλμα του ΧΑ στη ναυτιλιακή αγορά
Τη Δευτέρα αρχίζει η διαπραγμάτευση στο Eλληνικό Χρηματιστήριο των ναυτιλιακών ομολόγων της Safe Bulkers, ύψους 100 εκ. ευρώ. Το ελληνικό χρηματιστήριο μέσω της έκδοσης ομολόγων έχει κάνει τεράστιο άνοιγμα στην ελληνική ναυτιλία, ανοίγοντας το δρόμο και για την εισαγωγή μετοχών ναυτιλιακών εταιρειών, δήλωσε ο εφοπλιστής Πόλυς Β. Χατζηωάννου, λέγοντας χαρακτηριστικά ό,τι : ο ουρανός είναι το όριο-Sky is the limit. Γιατί όχι είπε, μία ημέρα να δούμε την είσοδο στην ελληνική χρηματαγορά ναυτιλιακών εταιρειών.
Στο πλαίσιο διαδικτυακής συνέντευξης, με αφορμή την έκδοση ναυτιλιακών ομολογιών ύψους 100 εκατ. ευρώ, ο Κύπριος εφοπλιστής, εξήρε τη στήριξη της Ελληνικής χρηματαγοράς.
Δεν πιστεύω, είπε ο Κύπριος πλοιοκτήτης, “ότι τα ξένα χρηματιστήρια προσφέρουν κάτι διαφορετικό από το ελληνικό. Αρκεί να έρθουν και άλλοι επενδυτές όπως έχει αρχίσει να γίνεται σιγά-σιγά. Η επένδυση στο Ελληνικό θα δώσει ώθηση για να έρθουν και άλλοι επενδυτές στην Ελλάδα”.
Ελληνική και Κυπριακή ναυτιλία, έχουν μέλλον
Ο κ. Χατζηιωάννου επεσήμανε ότι η ελληνική και κυπριακή ναυτιλία έχουν μέλλον και συμπλήρωσε ότι αν «τελειώσει» η ελληνική ναυτιλία, τελειώνει και η ευρωπαϊκή με αποτέλεσμα οι εισαγωγές πρώτων υλών να γίνονται από ασιάτες πλοιοκτήτες.
“Η Ελλάδα και η Κύπρος είναι πολύ φιλικές όσο αφορά το επιχειρηματικό περιβάλλον μέσα στο οποίο μπορεί να αναπτυχθεί μία ναυτιλιακή επιχείρηση. Αν φύγουμε Ελλάδα και Κύπρος από την κορυφή της βιομηχανίας, τότε η οικονομία της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα έχει σοβαρό πρόβλημα. Φανταστείτε όλο το εισαγωγικό και εξαγωγικό εμπόριο της Ευρώπης να ελέγχεται από μη Ευρωπαίους”.
Ο πρόεδρος της εταιρείας Λουκάς Μπαρμπαρής, ανέφερε ότι, κατά τις διαδικασίες προετοιμασίας για την έκδοση του ομολόγου της Safe Bulkers, οι υπηρεσίες του ΧΑ επέδειξαν αξιοσημείωτο επαγγελματισμό.
Η ελληνική πλοιοκτησία να τρέξει γρήγορα στην πράσινη μετάβαση
Ο Πόλυς Β. Χατζηωάννου αναφέρθηκε στο σκληρό ανταγωνισμό στη διεθνή ναυτιλία και την εμπειρία 35 χρόνων, εξηγώντας ότι: “Η ελληνική ναυτιλία είναι η κιβωτός της ελληνικής οικονομίας. Αν δεν είμαστε καλοί στη δουλειά μας θα χάσουμε τη Ναυτιλία μας όπως συνέβη με τους Άγγλους πριν από 50 χρόνια και με τους Νορβηγούς πριν από 40 χρόνια. Για να επιβιώσουμε μέσα στο επόμενα 30 χρόνια υπέδειξε, θα πρέπει να είμαστε μπροστά από τις εξελίξεις που είναι ραγδαίες και αφορούν τα περιβαλλοντικά θέματα και την προσαρμογή της ναυτιλίας σε αυτά με στόχο της απανθρακοποίηση της βιομηχανίας και την εξάλειψη της εκπομπής των αερίων του θερμοκηπίου”.
Η ελληνική ναυτιλία έχει μέλλον, ανέφερε εμφαντικά ο Κύπριος πλοιοκτήτης, συμπληρώνοντας ότι, η νέα γενιά ενδιαφέρεται. Κάλεσε την ελληνική πλοιοκτησία να τρέξει γρήγορα στην πράσινη μετάβαση.
Στα 40 πλοία ο στόλος της Safe Bulkers
Ο κ. Χατζηωάνου διέβλεψε θετικές εξελίξεις για τον κλάδο των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου για τα επόμενα δύο χρόνια.
Για τη Safe Bulkers ανέφερε μεταξύ άλλων, ότι διαθέτει ένα στόλο από 40 πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου εκ των οποίων τα περισσότερα προέρχονται από ιαπωνικά ναυπηγεία που θεωρούνται κατά τεκμήριο ως πιο ποιοτικά, ενώ έχει υπό εξέλιξη ένα επενδυτικό πρόγραμμα κατασκευής εννέα ακόμη πλοίων.
“Έχουμε 40 πλοία στο νερό συν εννέα υπό ναυπήγηση τα οποία θα παραλάβουμε μέσα στους επόμενους 20 μήνες. Το ζητούμενο δεν είναι ο αριθμός πλοίων αλλά η κερδοφορία. Για μία εταιρεία που την τρέχει προσωπικά ο πλοιοκτήτης της στη λογική του hands on, υπάρχει ένα όριο. Αν μεγαλώσει πολύ ο στόλος τότε κατά το κοινώς λεγόμενο “χάνεται η μπάλα.” Αυτό που μετράει είναι η ποιότητα των πλοίων και η αξιοπιστία της εταιρείας προς τους τρίτους.
Η κεφαλαιοποίηση της εταιρείας που είναι εισηγμένη στο NYSE φτάνει τα 427 εκατ. δολ ενώ οι συμφωνημένες ναυλώσεις έχουν κλειδώσει έσοδα ύψους 431 εκατ. δολ.
Η Safe Bulkers είναι εγγυήτρια του ομολόγου ύψους 100 εκατ. ευρώ που θα εκδώσει η SAFE BULKERS PARTICIPATIONS PLC, με στόχο την απόκτηση τεσσάρων πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου.