Οι πιο πρόσφατοι αριθμοί από την πλατφόρμα Alternative Fuels Insight (AFI) της DNV δείχνουν ότι η μεθανόλη αποδεικνύεται το πιο δημοφιλές καύσιμο κατά τη διάρκεια της περιόδου, έχοντας το 9% των παραγγελιών, με το LNG να ακολουθεί σε ποσοστό 7%, το LPG με 3% και η αμμωνία με 1%.
Ο αριθμός των πλοίων που λειτουργούν με μεθανόλη θα ανέλθει, από 29 στο τέλος του 2023, σε 61 μέχρι το τέλος του έτους. Λαμβάνοντας υπόψη το σύνολο των παραγγελιών, θα υπάρχουν 257 πλοία που λειτουργούν με μεθανόλη μέχρι το τέλος του 2026. Τα πλοία εμπορευματοκιβωτίων στην πλειοψηφία τους επιλέγουν να λειτουργούν με μεθανόλη, με 168 νέες συμβάσεις, ενώ τα πλοία εμπορευματοκιβωτίων και χημικών εμπορευματοκιβωτίων, ανέρχονται στα 39 που βρίσκονται ήδη σε λειτουργία ή σε παραγγελία, και 17 φορτηγά μεταφοράς εμπορευμάτων που κατασκευάζονται επί του παρόντος.
Δέκα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων που κατασκευάζονται τώρα, θα χρησιμοποιούν μεθανόλη ως καύσιμο, καθώς και 7 offshore και πέντε roro’s.
H πλειονότητα της μεθανόλης που είναι διαθέσιμη σήμερα, παράγεται από φυσικό αέριο ή άνθρακα. Το LNG εξακολουθεί να κυριαρχεί στον πίνακα. Εξαιρουμένων των πλοίων μεταφοράς LNG, υπάρχουν επί του παρόντος 493 πλοία που λειτουργούν με αέριo, με άλλα 523 πλοία σε παραγγελία. Για άλλη μια φορά, τα πλοία εμπορευματοκιβωτίων είναι περισσότερα, με 77 από αυτά να βρίσκονται ήδη σε λειτουργία και 195 σε παραγγελία. Τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων ακολουθούν με 24 πλοία που βρίσκονται ήδη σε υπηρεσία και 149 που παραγγέλθηκαν.
Υπάρχουν πλέον περισσότερα από 5.000 πλοία που λειτουργούν με σύστημα αφαίρεσης των αερίων εκπομπών (scrubbers), σύμφωνα με τα στατιστικά της DNV. Η εκθετική αύξηση, από 740 πλοία στο τέλος του 2018 σε 4.362 εγκαταστάσεις δύο χρόνια αργότερα, έχει σταθεροποιηθεί. Λαμβάνοντας υπόψη το τρέχον βιβλίο παραγγελιών, τα 5.080 πλοία με scrubbers σήμερα, θα αυξηθούν σε 5.299 μέχρι το τέλος του 2026.
Υπάρχουν 1.866 scrubbers σε λειτουργία ή σε παραγγελία για φορτηγά πλοία εμπορευματοκιβωτίων, 1.252 για πλοία εμπορευματοκιβωτίων, 730 για δεξαμενές πετρελαίου, και 591 για προϊόντα και χημικά πλοία.