Η Proman Stena Bulk, μια κοινοπραξία μεταξύ της Stena Bulk και της Proman Shipping, ανακοίνωσε την έναρξη κοπής χάλυβα για τη ναυπήγηση ενός δεξαμενόπλοιου χωρητικότητας 49.900 dwt το οποίο θα καταναλώνει μεθανόλη ως καύσιμο.
Η κατασκευή του «Stena Pro Patria», όπως θα ονομάζεται το πλοίο, γίνεται στο ναυπηγείο Guangzhou Shipyard International (GSI) στην Κίνα, με την παράδοσή του να είναι προγραμματισμένη για τις αρχές του 2022. Το «Stena Pro Patria» αποτελεί το πρώτο από μια σειρά τριών δεξαμενόπλοιων κατανάλωσης μεθανόλης, τα οποία πρόκειται να ναυπηγηθούν για την Proman Stena Bulk.
Το τελευταίας τεχνολογίας δεξαμενόπλοιο θα επωφελείται από αρκετές σχεδιαστικές και τεχνικές βελτιώσεις για μεγαλύτερη ενεργειακή απόδοση και εξοικονόμηση καυσίμου. Θα είναι εξοπλισμένο με κινητήρες διπλού καυσίμου της ΜΑΝ οι οποίοι θα διαθέτουν πρωτοποριακές τεχνολογίες, που χρησιμοποιούν γαλακτώματα καυσίμου-νερού για μειωμένες εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx).
Το «Stena Pro Patria» θα καταναλώνει περίπου 12.500 τόνους μεθανόλης ετησίως, γεγονός που θα μειώσει σημαντικά τον όγκο των εκπομπών άνθρακα και αερίων του θερμοκηπίου σε σχέση με τη χρήση συμβατικών καυσίμων.