Το πρώτο στον κόσμο υβριδικό πλοίο μεταφοράς αυτοκινήτων και φορτηγών (PCTC) διπλού καυσίμου με μπαταρία και LNG πρόκειται να ξεκινήσει εμπορική λειτουργία φέτος για να ενισχύσει τις προσπάθειες της United European Car Carriers (UECC) να έχει μηδενικές εκπομπές στον στόλο της.
Το πλοίο, που θα ονομαστεί Auto Advance, είναι το πρώτο σε μια σειρά τριών νεότευκτων PCTC με χωρητικότητα 3.600 οχημάτων σε 10 καταστρώματα φορτίου που παραδίδονται από το Ναυπηγείο Jiangnan της Κίνας. Τα υπόλοιπα δύο πλοία έχουν προγραμματιστεί να παραδοθούν το 2022.
«Έχοντας θέσει σε λειτουργία τα πρώτα PCTC LNG διπλού καυσίμου πριν από πέντε χρόνια, η UECC παραλαμβάνει τώρα το πρώτο από τα τρία υβριδικά PCTC μπαταριών LNG διπλού καυσίμου στον κόσμο. Αυτό είναι ένα ακόμη μεγάλο βήμα προς τα εμπρός που δείχνει ότι πορευόμαστε με φιλικές προς το περιβάλλον λειτουργίες πλοίων», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της UECC, Glenn Edvardsen.
Η UECC έχει αναπτύξει τα πλοία μαζί με την DNV και τον εσωτερικό σχεδιαστή πλοίων της Jiangnan, Shanghai Merchant Ship Design & Research Institute. Σύμφωνα με την εταιρεία, η υβριδική τεχνολογία μπαταριών LNG, μαζί με έναν βελτιστοποιημένο σχεδιασμό κύτους για καλύτερη απόδοση καυσίμου, θα επιτρέψει σε αυτές τις νέες κατασκευές να υπερβούν την απαίτηση του ΙΜΟ για μείωση της απελευθέρωσης άνθρακα κατά 40% από τα επίπεδα του 2008 έως το 2030. Οι εκπομπές CO2 θα μειωθούν κατά περίπου 25%, SOx και σωματίδια κατά 90% και NOx κατά 85%, ενώ οι νέες κατασκευές θα πληρούν επίσης τους περιορισμούς εκπομπών NOx Tier 3 του ΙΜΟ για τη Βόρεια Θάλασσα και τη Βαλτική Θάλασσα.
Αν και τα πλοία προς το παρόν τροφοδοτούνται με LNG, η εταιρεία έχει αφήσει χώρο για άλλες επιλογές καυσίμων χαμηλών εκπομπών άνθρακα. «Δεν είμαστε προσκολλημένοι στο LNG και αυτοί οι κινητήρες διπλού καυσίμου είναι επίσης έτοιμοι να χρησιμοποιήσουν εναλλακτικά καύσιμα χαμηλών εκπομπών, όπως βιοκαύσιμα, βιο-LNG και συνθετικό LNG, καθώς αυτά γίνονται εμπορικά και τεχνικά βιώσιμα», δήλωσε ο διευθυντής ενέργειας και βιωσιμότητας της UECC, Daniel Gent. .
Η UECC με έδρα το Όσλο ανήκει από κοινού στην ιαπωνική Nippon Yusen Kaisha (NYK) και τη σουηδική Wallenius Lines. Η εταιρεία διαθέτει στόλο 16 PCTC μεσαίου μεγέθους με χωρητικότητα φορτίου που κυμαίνεται από 1.060 έως 4.750 ceu.
Πηγή: Reporter.gr