Σε λειτουργία τέθηκε πρώτη μονάδα αποθήκευσης και ανατροφοδότησης φυσικού υγροποιημένου αερίου (LNG) στη Γαλλία. Βρίσκεται στο Le Havre και συμπεριλαμβάνεται σε παρόμοιες προσπάθειες στη Γερμανία, την Ολλανδία και τη Φινλανδία στη Βόρεια Ευρώπη, καθώς και σε αρκετά έργα στη Μεσόγειο, τα οποία έχουν σχεδιαστεί για να αυξήσουν τη χωρητικότητα εισαγωγής και να αντικαταστήσουν τον εφοδιασμό με ρωσικό φυσικό αέριο.
Η TotalEnergies αναφέρει ότι ο όρμος που χρησιμοποιεί το πλοίο της, το Cape Ann (112.457 dwt), έχει ενσωματώσει το πρώτο φυσικό αέριο στο δίκτυο που διαχειρίζεται από την GRTgaz. Το πλοίο, το οποίο ανήκει στην Höegh LNG και λειτουργεί από την TotalEnergies, κατασκευάστηκε το 2010 και έχει χωρητικότητα αποθήκευσης 142.500 κυβικών μέτρων. Το πλοίο έφθασε στο Le Havre στα μέσα Σεπτεμβρίου από το Γιβραλτάρ, όπου είχε εξοπλιστεί για τη νέα του αποστολή. Το πρώτο φορτίο LNG προήλθε από τη Νορβηγία.
Το Cape Ann ανακατευθύνεται προς τη Γαλλία και αναμένεται να λειτουργήσει για τουλάχιστον πέντε χρόνια παρέχοντας χωρητικότητα εισαγωγής LNG. Προηγουμένως, βρισκόταν στην Τιαντζίν της, Κίνας, για την τελευταία δεκαετία, ενώ το 2013 έγινε η πρώτη μονάδα αποθήκευσης και ανατροφοδότησης φυσικού αερίου στην Κίνα.
Η TotalEnergies έχει συμβόλαιο για το μισό της ετήσιας χωρητικότητας του όρμου, περίπου 5 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα, για την παροχή LNG . Η υπόλοιπη χωρητικότητα θα διαφημιστεί σύμφωνα με τους κανόνες που εγκρίθηκαν από τον ρυθμιστή. Η εταιρεία άρχισε να συνάπτει συμβόλαια για τη χωρητικότητα από τον Φεβρουάριο, αναφέροντας ότι αρκετές εταιρείες είχαν εκφράσει ισχυρό ενδιαφέρον για τη χωρητικότητα. Ήταν βέβαιοι ότι θα αξιοποιούσαν όλη τη χωρητικότητα του πλοίου.
Το έργο είχε σχεδιαστεί πριν από πολύ καιρό και είχε ανακοινωθεί για πρώτη φορά το καλοκαίρι του 2022, ενώ και άλλες χώρες όπως η Γερμανία εργάζονταν για την εγκατάσταση νέων τερματικών βασισμένων σε μονάδες αποθήκευσης φυσικού υγροποιημένου αερίου (FSRU). Το γαλλικό έργο, ωστόσο, συνάντησε τις αντιδράεις περιβαλλοντικών οργανώσεων που υποστήριξαν ότι η χώρα είχε ήδη εφοδιασμό με LNG και δεν χρειαζόταν περισσότερη χωρητικότητα.
Αυτό είναι το δεύτερο έργο FSRU για την TotalEnergies που σχετίζεται με τις προσπάθειες αύξησης της χωρητικότητας της Ευρώπης. Η εταιρεία είχε επίσης μισθώσει το Neptune (81.000 dwt) για να λειτουργήσει ως FSRU. Το πλοίο τοποθετήθηκε τον περασμένο Δεκέμβριο στη Λούμπμιν, στην Ανατολική Γερμανία. Πρόκειται για ένα ιδιωτικό έργο που συνεργάζεται με τη Deutsche ReGas, ενώ η γερμανική κυβέρνηση υποστήριξε την τοποθέτηση άλλων FSRU στα δυτικά μέρη της χώρας.