Σε κερδοφόρα τροχιά βρίσκεται η μεγαλύτερη εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία Safe Bulkers του Κύπριου εφοπλιστή Πόλυ Β. Χατζηωάννου. Σύμφωνα με τα οικονομικά δεδομένα της εταιρείας, ο τζίρος της ανήλθε στα $329 εκ. από $198,2 εκ. το 2020. Τα καθαρά κέρδη έκλεισαν στα $174,3 εκ. έναντι ζημιών $12,9 εκ. δολ. το 2020.
Το EBITDA ανέρχεται στα $244 εκ.το 2021 έναντι $63,7 εκ. το 2020. Τα κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν στα $1,44. Ο μέσος όρος του ημερήσιου ναύλου ήταν $21.752 δολάρια έναντι 10.559 το 2020. Η ρευστότητα αγγίζει τα $130,1 εκ. έναντι $124 εκ. το 2020.
Ο πρόεδρος της εταιρείας Δρ Λουκάς Μπαρμπαρής, χαρακτήρισε το 2021 μια πολύ καλή χρονιά για την Safe Bulkers. “Ήμασταν ικανοί
να ανανεώσουμε τον στόλο μας με περιβαλλοντικά προηγμένα πλοία, να συνάψουμε πολλές ευνοϊκές χρονοναυλώσεις, και να πετύχουμε ουσιαστική απομόχλευση και βελτίωση της ρευστότητάς μας. Ως αποτέλεσμα της ισχυρής απόδοσής μας, η εταιρεία δηλώνει 0,05 δολ. μέρισμα ανά μετοχή”.
Εννέα νεότευκτα πλοία ενισχύουν το στόλο της Safe Bulkers
Από το 2020, η εταιρεία βρίσκεται σε μία διαδικασία ανανέωσης και εκσυγχρονισμού του στόλου της. Ήδη, εννέα νεότευκτα πλοία βρίσκονται υπό παραγγελία, με ημερομηνίες παράδοσης να αρχίζουν από το δεύτερο τρίμηνο του 2022 έως πρώτο τρίμηνο του 2024.
Όλα τα νεότευκτα πλοία κατασκευάζονται σε ιαπωνικά ναυπηγεία βάσει των πλέον σύγχρονων περιβαλλοντικών προδιαγραφών (GHG – EEDI Phase 3 και Nox-Tier III), καλύπτοντας και τους πιο αυστηρούς περιβαλλοντικούς κανονισμούς που θα ισχύσουν μετά το 2025. Επιπρόσθετα, ο στόλος περιλαμβάνει και έντεκα πλοία eco design, τα οποία αποκτήθηκαν το διάστημα 2012-2014.
Παράλληλα με το ναυπηγικό πρόγραμμα ανέφερε ο κύριος Μπαρμπαρής, η εταιρεία προβαίνει σε περιβαλλοντικές αναβαθμίσεις του υφιστάμενου στόλου της που αφορούν τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης των πλοίων της. Στο σύνολο του, ο στόλος είναι μοντέρνος και υψηλής ενεργειακής απόδοσης, με στόχο να είναι ανταγωνιστικός στη διεθνή αγορά από το 2023 και έπειτα.
Υπό διαχείριση οι επιπτώσεις της πανδημίας
Στην τέταρτη τριμηνιαία αναφορά της εταιρείας Safe Bulkers, γίνεται λόγος για αρνητικές επιπτώσεις από την πανδημία. Για τον επαναπατρισμό πληρωμάτων δαπανήθηκαν περίπου 0,2 εκ. δολάρια. Οι συνέπειες αναφέρεται, στην οικονομική κατάσταση της εταιρείας από το μακροπρόθεσμο αντίκτυπο της πανδημίας στη βιομηχανία ξηρού χύδην, θα εξαρτηθεί από τις μελλοντικές εξελίξεις, οι οποίες θα μπορούσαν να επηρεάσουν το παγκόσμιο εμπόριο και ανάπτυξη.
Η πανδημία σημειώνεται, είχε σημαντικό αντίκτυπο στη ναυτιλιακή βιομηχανία και τους ναυτικούς, με το κλείσιμο λιμανιών παγκοσμίως το 2020 και το 2021. Η εταιρεία έχει εργαστεί εκτενώς λαμβάνοντας μέτρα για την προστασία των ναυτικών και των άλλων εργαζομένων της.
Συμμόρφωση της Safe Bulkers με τις κυρώσεις κατά της Ρωσίας
Ως αποτέλεσμα της σύγκρουσης μεταξύ της Ρωσίας και της Ουκρανίας, ανακοινώθηκαν πρωτοφανείς κυρώσεις κατά της Ρωσίας και υπηκόων της, επισημαίνεται στην ανακοίνωση της Safe Bulkers. Η εταιρεία σημειώνεται θα συμμορφωθεί με τα εν λόγω μέτρα και θα αντιμετωπίσει τις πιθανές συνέπειές τους. Η Safe Bulekrs δεν διαθέτει ουκρανικό ή ρωσικό πλήρωμα, τα πλοία της δεν πλέουν στη Μαύρη Θάλασσα, ωστόσο είναι υπό διαρκή αξιολόγηση η εισβολή στην Ουκρανία, στην περίπτωση που προκύψουν οικονομικές συνέπειες στις ναυτιλιακές δραστηριότητες ή τις οικονομικές επιδόσεις.