Ο ιδιοκτήτης και ο χειριστής ενός ελληνικού τάνκερ, μαζί με δύο μηχανικούς που εργάζονταν στο πλοίο, παραδέχθηκαν ενοχή στην τελευταία περίπτωση παραβίασης της MARPOL από την Ακτοφυλακή των Η.Π.Α. Τα πρόστιμα ξεπέρασαν τα 4,5 εκατομμύρια δολάρια για αδικήματα που περιλάμβαναν την εκφόρτιση πετρελαϊκών αποβλήτων στα εδαφικά ύδατα των Η.Π.Α. και την προσπάθεια απόκρυψης του εγκλήματος, περιλαμβανομένης και της παραποίησης εγγραφών.
Το Υπουργείο Δικαιοσύνης των Η.Π.Α. ανέφερε ότι το χημικό τάνκερ Kriti Ruby διέπραξε τα αδικήματα κατά τη διάρκεια επισκέψεων σε λιμάνια στο Τζάκσονβιλ της Φλόριντα και στο λιμάνι του Νιούαρκ, Νιού Τζέρσεϊ, τον Μάιο και τον Σεπτέμβριο του 2022. Κατασκευασμένο το 2008, το Kriti Ruby των 48.000 dwt είναι εγγεγραμμένο στην Ελλάδα.
Οι ιδιοκτήτες του πλοίου, Avin International, και ο χειριστής Kriti Ruby Special Maritime Enterprises δήλωσαν ένοιχοι στις κατηγορίες στις 23 Δεκεμβρίου. Και οι δύο εταιρείες ομολόγησαν την ενοχή τους για ρύπανση, παραποίηση εγγραφών και παρεμπόδιση της δικαιοσύνης. Ο ιδιοκτήτης υποχρεώθηκε να πληρώσει $3.375.000 και ο χειριστής πρόσθετα $1.125.000, με τις δύο εταιρείες να επιβαρύνονται επίσης με πενταετή επιτήρηση.
Το πλοίο φέρεται ότι έριχνε πετρελαϊκά απόβλητα στη θάλασσα μέσω του συστήματος αποχέτευσης παρακάμπτοντας τον απαιτούμενο εξοπλισμό πρόληψης ρύπανσης. Επιπλέον, εκτός από το ότι δεν κατέγραφαν τις εκφορτίσεις, οι αρχές ανέφεραν ότι το πλήρωμα έκρυψε την πλειονότητα των αντλιών και των σωλήνων που χρησιμοποιήθηκαν για τις επιχείρησεις παράκαμψης, σε σφραγισμένο χώρο.
Ο πρώην αρχιμηχανικός του Kriti Ruby και ο δεύτερος μηχανικός καταδικάστηκαν επίσης αφού προηγουμένως είχαν ομολογήσει την ενοχή τους. Ο πρώην αρχιμηχανικός Κωνσταντίνος Ατσάλης όχι μόνο παραδέχτηκε την παραποίηση του βιβλίου αρχείων πετρελαίου του πλοίου, αλλά επίσης παραδέχτηκε ότι το πλήρωμα του πλοίου είχε συνειδητά παρακάμψει τον απαιτούμενο εξοπλισμό πρόληψης ρύπανσης, εκφορτίζοντας πετρελαϊκά απόβλητα από την μηχανή του πλοίου μέσω του συστήματος αποχέτευσης στη θάλασσα. Επιπλέον, παραδέχτηκε ότι καθοδήγησε τα μέλη του πληρώματος να κρύψουν τον εξοπλισμό που χρησιμοποιήθηκε για αυτές τις μεταφορές.