Η παρουσίαση την προηγούμενη εβδομάδα, στο Μarintec China, ενός ενναλακτικού σχεδιασμού για πλοία εμπορευματοκιβωτίων 24,000TEU με πυρηνική ενέργεια ξαναφέρνει στο προσκήνιο τη συζήτηση για την πυρηνική ενέργεια στη ναυτιλία. Ο σχεδιασμός, που παρουσιάστηκε από την Κινέζικη Συνεργασία Ναυπηγικής (CSSC) στο Ναυπηγείο Jiangnan στη Σανγκάη, βασίζεται σε μια από τις υφιστάμενες προδιαγραφές του ναυπηγού για εμπορευματοκιβώτια και σύμφωνα με όσους εργάζονται στο έργο, θα χρειαζόταν μόνο τροποποιήσεις στα συστήματα ισχύος και κίνησης στο πλοίο.
Οι υποστηρικτές επισημαίνουν τα πολλά πλεονεκτήματα της πυρηνικής ενέργειας. Η τεχνολογία επιλογής – αντιδραστήρα με λιωμένο αλάτι (MSR) – είναι μικρές μονάδες που λειτουργούν σε υψηλές θερμοκρασίες και χαμηλή πίεση. Αυτό, όπως ανακοίνωσε η CSSC σε δήλωση που δημοσιεύτηκε στο Weibo, σημαίνει ότι είναι πολύ ασφαλείς, αποφεύγοντας τον κίνδυνο της λήξης του πυρήνα. Σε περίπτωση ατυχήματος, ο πυρήνας θα πήγαινε στερεός σε θερμοκρασία περιβάλλοντος, ενώ η CSSC αποκάλυψε ότι ο σχεδιασμός της για MSR χρησιμοποιεί θόριο αντί για ουράνιο.
Όσον αφορά την ενεργειακή πυκνότητα, συγκριτικά με την πράσινη μεθανόλη, για παράδειγμα, ένα μικρό MSR θα μπορούσε να παρέχει διακόσιες χιλιάδες φορές περισσότερη ενέργεια, κιλό προς κιλό.
Η τεχνολογία MSR ξεπερνά πολλά από τα μειονεκτήματα των εναλλακτικών καυσίμων χαμηλών ή μηδενικών εκπομπών που είναι υπό ανάπτυξη. Τέτοια καύσιμα, θα απαιτήσουν εντελώς νέα παγκόσμια υποδομή για την εφοδιαστική αλυσίδα, επειδή δεν έχουν αλυσίδα εφοδιασμού για την εξυπηρέτηση της διεθνούς ναυτιλίας. Οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι το κόστος νέων εγκαταστάσεων εφοδιασμού για τα μελλοντικά καύσιμα θα ανέλθει σε πολλά δισεκατομμύρια.
Ταυτόχρονα, η χαμηλή ενεργειακή πυκνότητα των καυσίμων που βρίσκονται υπό ανάπτυξη θα απαιτήσει μεγαλύτερες δεξαμενές καυσίμων στο πλοίο, μειώνοντας τον διαθέσιμο χώρο για φορτίο, σε αντίθεση με τα MSR, τα οποία μπορούν να τροφοδοτούνται για όλη τους τη ζωή αν χρειαστεί. Το καύσιμο μπορεί στη συνέχεια να χρησιμοποιηθεί σε ένα άλλο πλοίο στο μέλλον. Καταλαμβάνοντας πολύ λιγότερο χώρο, τα MSR θα διευκολύνουν σχεδιασμούς πλοίων με μεγαλύτερη χωρητικότητα φορτίου. Με περισσότερη ισχύ, θα μπορούσαν να διατηρήσουν ταχύτητες εξυπηρέτησης, αυξάνοντας έτσι την λειτουργική αποδοτικότητα.
Κατά τη διάρκεια των επισκέψεων σε λιμάνια, τα πλοία δεν θα χρειαστεί να συνδεθούν στα συστήματα ηλεκτρικής ενέργειας στην ακτή, ούτε θα χρειαστεί να ξοδεύουν επιπλέον χρόνο για την ενδιάμεση πλήρωση καυσίμου.