Η ακτοπλοϊκή σύνδεση Κύπρου – Ελλάδας βρέθηκε στο επίκεντρο συνάντησης του νέου υφυπουργού Ναυτιλίας βασίλη Δημητριάδη με το Δημοτικό Συμβούλιο Λεμεσού. Όπως προκύπτει από τη συνάντηση το λιμάνι της Λεμεσού αποτελεί την πρώτη επιλογή, αλλά αυτό θα εξαρτηθεί και από τα λιμενικά τέλη του διαχειριστή του τερματικού.
Υφυπουργός Ναυτιλίας και Δήμαρχος Λεμεσού, συζήτησαν για τη ναυτιλία, τη στρατηγική ανάπτυξη της Λεμεσού, τη ρύπανση της θάλασσας, το θεσμό του Blue Limassol Forum και την πρόθεση του Δήμου για δημιουργία Ναυτικού Μουσείου.
Στόχος ανέφερε ο κ. Δημητριάδης είναι η διαμόρφωση στρατηγικής για τη ναυτιλία του τόπου και τη Γαλάζια Ανάπτυξη με ένα «όραμα δεκαπενταετίας» που θα περιλαμβάνει δράσεις, όπως δημόσιες διαβουλεύσεις, οι οποίες θα φέρουν τους Κύπριους πιο κοντά στα θέματα αυτά.
«Διαπιστώνουμε ότι αν και είμαστε νησί, οι πολίτες δεν έχουν αγκαλιάσει σε επιθυμητό βαθμό την Ναυτιλία και τη Γαλάζια Ανάπτυξη», είπε και υπέδειξε πως «η ναυτιλία μας είναι ένας εθνικός πλούτος που πρέπει να του δώσουμε την έμφαση που του αξίζει».
Την ίδια ώρα, συνέχισε, πρέπει να πείσουμε στα διάφορα μέτωπα στο διεθνή και ευρωπαϊκό χώρο ότι η Κύπρος έχει στρατηγική για τη ναυτιλία και αποτελεί ένα αξιόπιστο ναυτιλιακό κέντρο.
Το Φθινόπωρο η προκήρυξη των προσφορών
Αναφερόμενος στο θέμα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης Κύπρου – Ελλάδας, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας συνεχάρη την προκάτοχο του για την επιτυχία αυτή, προσθέτοντας ότι η προέγκριση της σύνδεσης από τις Βρυξέλλες ήταν ένα σημαντικό αλλά πρώτο βήμα.
«Σε συνεργασία με άλλες υπηρεσίες του κράτους θα πρέπει να προκηρύξουμε προσφορές, υπολογίζουμε εντός του φθινοπώρου και θα δώσουμε ένα εύλογο διάστημα δυο μηνών στους υποψήφιους προσφοροδότες, ενώ θα μπούμε σε αξιολόγηση των προσφορών το πρώτο τρίμηνο του 2021 με χρονικό ορίζοντα τον Μάιο του 2021 να λειτουργήσει η ακτοπλοϊκή σύνδεση», συμπλήρωσε.
Απαντώντας στο αίτημα του Δήμου Λεμεσού, ο Βασίλης Δημητριάδης εξήγησε πως το κατά πόσο θα επιλεγεί το λιμάνι Λεμεσού ή το λιμάνι της Λάρνακας, αυτό θα εξαρτηθεί και από τον καθορισμό των λιμενικών τελών.
Το λιμάνι της Λεμεσού είπε, αποτελεί την πρώτη επιλογή για πολλούς λόγους, όπως η απόσταση και οι προσφερόμενες υπηρεσίες του τερματικού, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας διευκρίνισε πως δεν αποκλείεται ν’ αλλάξουν τα δεδομένα εάν τα λιμενικά τέλη από τον διαχειριστή του τερματικού κρουαζιέρων «είναι απαγορευτικά».
Ο Δήμαρχος Νίκος Νικολαϊδης διαμήνυσε πάντως ότι η Λεμεσός θεωρεί «αυτονόητο» να καταστεί το λιμάνι της ακτοπλοϊκής σύνδεσης με την Ελλάδα, στο πλαίσιο και του ευρύτερου σχεδιασμού της Κυβέρνησης να καταστεί το λιμάνι Λεμεσού κέντρο κρουαζιέρας.
Ο Υφυπουργός Ναυτιλίας πρότεινε όπως η Λεμεσός θέσει υποψηφιότητα για να φιλοξενήσει το 2025 ή το 2026 την Ευρωπαϊκή Μέρα Ναυτιλίας που διεξάγεται κάθε χρόνο στις 20 Μάιου σε διαφορετική πόλη της ΕΕ.