Άρχισε η συναρμολόγηση του πρώτου μεγάλου κρουαζιερόπλοιου που θα λειτουργεί με καύσιμα μεθανόλης. Με την τοποθέτηση του μπλοκ καρίνας για το Mein Schiff 7 στην αποβάθρα στο Meter Turku στη Φινλανδία, η βιομηχανία κρουαζιέρας είναι μεταξύ των πρωτοπόρων στη ναυτιλία, που επιδιώκουν το αναδυόμενο εναλλακτικό καύσιμο.

Το κρουαζιερόπλοιο έχει προγραμματιστεί να τεθεί σε λειτουργία το 2024 με άλλες εταιρείες, όπως η Norwegian Cruise Line, η Disney Cruise και η Costa Cruises να προχωρούν επίσης με σχέδια για μελλοντικά πλοία που θα χρησιμοποιούν το νέο καύσιμο.
Το Mein Schiff 7 θα είναι εξοπλισμένο με ένα καινοτόμο σύστημα που θα περιλαμβάνει τη δυνατότητα να λειτουργεί στο μέλλον με πράσινη μεθανόλη, κάτι που θα καθιστούσε το πλοίο σχεδόν ουδέτερο από άνθρακα.
Ενώ η μεθανόλη συγκεντρώνει μεγάλη προσοχή για τις μελλοντικές της δυνατότητες, μόνο μια σχετικά μικρή ομάδα πλοίων, κυρίως δεξαμενόπλοια προϊόντων, δραστηριοποιείται με τα καύσιμα σήμερα. Η Maersk πρόκειται να ξεκινήσει την επόμενη γενιά με το πρώτο εμπορευματοκιβώτιο με μεθανόλη που θα παραδοθεί φέτος και συνολικά η DNV υπολογίζει ότι υπάρχουν 68 πλοία με μεθανόλη ή έτοιμα εμπορευματοκιβώτια κατά παραγγελία.
Υπάρχει μόνο μια διασπορά παραγγελιών για πλοία που τροφοδοτούνται με μεθανόλη σε άλλους τομείς, όπως δεξαμενόπλοια χημικών, bulkers και πλοία ανοικτής θαλάσσης, αν και οι ειδικοί αναμένουν αυξανόμενο αριθμό νέων συμβάσεων για το εναλλακτικό καύσιμο.
Η TUI Cruises, η οποία είναι μια συνεργασία μεταξύ του γερμανικού Ομίλου TUI και της Royal Caribbean Group, ανακοίνωσε τον Ιούνιο του 2022 ότι το Mein Schiff 7 θα γίνει το πρώτο κρουαζιερόπλοιο που κατασκευάστηκε για να είναι έτοιμο για μεθανόλη. Οι πρώτες περικοπές χάλυβα για το κρουαζιερόπλοιο ξεκίνησαν στις 14 Ιουνίου 2022.


