Τα αμερικανικά λιμάνια αντιτίθενται στις προτεινόμενες υψηλές χρεώσεις της κυβέρνησης Τραμπ για τα πλοία που κατασκευάζονται στην Κίνα. Αν εφαρμοστούν, αυτές οι χρεώσεις θα μπορούσαν να κοστίσουν επιπλέον 3,5 εκατομμύρια δολάρια ανά λιμενική επίσκεψη. Η Αμερικανική Ένωση Λιμενικών Αρχών (AAPA), προειδοποίησε ότι αυτές οι χρεώσεις θα καθιστούσαν τις αμερικανικές εξαγωγές λιγότερο ανταγωνιστικές και παρουσίασαν αριθμούς για τις πιθανές απώλειες εσόδων.
Ο προεδρεύων της AAPA, Κάρι Ντέιβις, δήλωσε ότι οι χρεώσεις δεν θα βοηθήσουν στην επιστροφή της ναυπηγικής βιομηχανίας στις Η.Π.Α., καθώς τα υπάρχοντα ναυπηγεία ήδη λειτουργούν στο όριο της χωρητικότητάς τους. Η AAPA υποστήριξε εναλλακτικές πολιτικές, όπως ο νόμος SHIPS.
Μετά την ανακοίνωση των χρεώσεων, η AAPA συμμετείχε σε μια μελέτη σχετικά με τις επιπτώσεις τους, η οποία έδειξε ότι οι αμερικανικές εξαγωγές θα μπορούσαν να μειωθούν περισσότερο από 12% λόγω των αυξημένων μεταφορικών κοστων.
Η Louisiana Maritime Association (LaMA) προειδοποίησε επίσης ότι οι αμερικανοί ναυτικοί εργαζόμενοι θα μπορούσαν να υποφέρουν, ακόμα και αν οι χρεώσεις τελικά ενισχύσουν τη δραστηριότητα των ναυπηγείων. Τόνισε ότι πολλές αμερικανικές εταιρείες εξαρτώνται από τη ναυτιλία και ενδέχεται να χάσουν δουλειές.
Η ναυτιλιακή ένωση BIMCO ανέφερε ότι οι χρεώσεις θα αυξήσουν τα μεταφορικά κόστη, ενώ η επίδραση στους Κινέζους κατασκευαστές πλοίων είναι λιγότερο βέβαιη.
Η BIMCO προειδοποίησε ότι οι λιμενικές επισκέψεις θα συγκεντρωθούν στους μεγαλύτερους κόμβους, με τους μικρότερους λιμένες να υποχρησιμοποιούνται και η συμφόρηση να αυξάνεται στις κύριες πύλες. Εν τω μεταξύ, τα κόστη για την κατασκευή πλοίων στις Η.Π.Α. θα μπορούσαν να επηρεάσουν την ανταγωνιστικότητα των αμερικανών εξαγωγέων, ειδικά των αγρότων.