Πληθαίνουν οι «φωνές» από την Ασία που εναντιώνονται στα πλάνα της Ευρωπαϊκής Ένωσης να εντάξει τη Ναυτιλία στο Σύστημα Εμπορίας Ρύπων (Emissions Trading System), καθώς μετά την Ιαπωνία και τη Νότια Κορέα, την αντίθεσή τους εξέφρασαν και οι Κινέζοι πλοιοκτήτες.
Ειδικότερα, η Ένωση Κινέζων Εφοπλιστών, η κινεζική Ένωση Εθνικής Ναυπηγικής Βιομηχανίας και η BIMCO διοργάνωσαν ένα σεμινάριο στο Πεκίνο για να συζητήσουν τις επιπτώσεις του ευρωπαϊκού σχεδιασμού.
Σε ανακοίνωση μετά τη συνάντηση, επισημάνθηκε ότι η μονομερής κίνηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα διασπάσει το πολυμερές πλαίσιο, το οποίο στηρίζεται από τη διεθνή κοινότητα και θα οδηγήσει σε κατακερματισμό του παγκόσμιου μηχανισμού ή σε μέτρα, τα οποία θα επηρεάσουν αρνητικά τις θαλάσσιες μεταφορές.
Παράλληλα, στο «τραπέζι» τέθηκε η πρόταση η κινεζική κυβέρνηση να αξιοποιήσει τη διμερή διπλωματία, προκειμένου να επηρεάσει την απόφαση των Βρυξελλών.
H παρέμβαση της ΕΕ στις οδηγίες του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) για τη μείωση των εκπομπών από τα πλοία, «δεν ευνοεί τον έλεγχο των παγκόσμιων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και καθιστά δύσκολη την εκτίμηση της συνολικής προόδου», επισημαίνεται.
Το ανακοινωθέν χαιρετίζει πρωτοβουλίες για την προώθηση ενός διεθνούς φορολογικού συστήματος για τον άνθρακα στη ναυτιλία, το οποίο πρέπει να είναι ευθυγραμμισμένο με τις οδηγίες του IMO.
Παρότι η κινεζική κυβέρνηση δεν έχει λάβει ακόμη επίσημα θέση, Ιαπωνία και Νότια Κορέα έστειλαν τα δικά τους μηνύματα, σε επίσημη αλληλογραφία με την Κομισιόν. Ειδικότερα, το Τόκιο επεσήμανε ότι το Σύστημα δεν αποτελεί την ενδεδειγμένη λύση, παρότι το πεδίο εφαρμογής περιορίζεται στις θάλασσες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Τον «κώδωνα του κινδύνου» έκρουσε και η Σεούλ, σημειώνοντας ότι η επέκταση του ETS στη ναυτιλία θα έχει τις αντίθετες συνέπειες, από αυτές που επιδιώκουν οι Βρυξέλλες.
Σφοδρή ήταν η παρέμβαση των Ελλήνων εφοπλιστών, οι οποίοι διαφωνούν εντόνως με την ένταξη της Ναυτιλίας στο ETS και αντιπροτείνουν την προώθηση ενός φορολογικού μέτρου στα καύσιμα, με κατεύθυνση των πόρων στην Έρευνα και Ανάπτυξη. Μάλιστα, σημειώθηκε ότι οι φορείς εκμετάλλευσης των πλοίων και οι ναυλωτές πρέπει να καταβάλουν αυτήν την εισφορά, υπογραμμίζοντας την εξάρτηση της ναυτιλίας tramp από αυτούς για τη λειτουργική απόδοση του στόλου της.
Πηγή: Reporter.gr