Πράσινα καύσιμα για “καθαρότερη” ναυτιλία
Η ανάγκη ναυτιλία και αερομεταφορές να μειώσουν το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα και να προχωρήσουν στην ενεργειακή μετάβαση, βρέθηκε στο επίκεντρο διαδικτυακού συνεδρίου “Green Liquid Fuels of the Future” που διοργάνωσε στις 11 & 12 Φεβρουαρίου το Ινστιτούτο Ενέργειας ΝΑ Ευρώπης.
Ο κ. Δημήτρης Φαφαλιός, Πρόεδρος και Διευθυντής της Fafalios Shipping, Πρόεδρος της Maritime Safety & Marine Environment Protection, της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών & Πρόεδρος της Διεθνούς Ένωσης Πλοιοκτητών Πλοίων Μεταφοράς Χύδην Ξηρού φορτίου(INTERCARGO) μίλησε για την απανθρακοποίηση των μεταφορών, τονίζοντας ότι η ναυτιλία πρέπει να λάβει μέτρα για να μειώσει τις εκπομπές της, με πρόγραμμα και παγκόσμια αποδεκτούς ρυθμιστικούς κανόνες.
Επεσήμανε, ωστόσο, ότι η πρόθεση της Ε.Ε. να συμπεριλάβει τη ναυτιλία στο σύστημα εμπορίας ρύπων και η αυστηροποίηση των κανόνων απειλούν να πλήξουν την ανταγωνιστικότητα του κλάδου και να οδηγήσει σε συγκρούσεις με τα κράτη-μέλη.
Ο ίδιος αναγνώρισε τη σημασία των «πράσινων» καυσίμων, σημειώνοντας όμως και τις σχετικές προκλήσεις που τα συνοδεύουν αναφορικά με την ασφάλεια διάθεσης, μεταφοράς και αποθήκευσης. Ως εκ τούτου, η ναυτιλία χρειάζεται να κάνει χρήση πολλαπλών καυσίμων για να επιβιώσει, ιδιαίτερα δεδομένου πως και οι ήδη υπάρχουσες μηχανές πλοίων, όπως τόνισε, δεν είναι έτοιμες να υποδεχτούν τα νέα καύσιμα και θα απαιτηθούν μετατροπές.
O Δρ. Γιώργος Πατέρας, Πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος και Αντιπρόεδρος της Contships Management, σημείωσε την ανάγκη να υπάρξουν και στη ναυτιλία μηχανές εσωτερικής καύσης που δεν θα παράγουν επικίνδυνα οξείδια και αναφέρθηκε στη συνεργασία του Επιμελητηρίου με την κυβέρνηση, τη Motor Oil και το ΕΚΠΑ για την ναυπήγηση της επόμενης γενιάς που θα αφορά και στη χρήση νέων, πράσινων καυσίμων.