Νέα

  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΝ ΠΛΩ

Πιέσεις προς ΕΕ για έρευνα στις γραμμές εμπορευματοκιβωτίων

Συνεχίζονται οι εκκλήσεις προς τις ρυθμιστικές αρχές να διερευνήσουν τις επιχειρηματικές πρακτικές του κλάδου της ναυτιλίας εμπορευματοκιβωτίων, με την ένωση που εκπροσωπεί τους ευρωπαίους διαμεταφορείς να γίνεται η τελευταία που απαιτεί από τις ρυθμιστικές αρχές ανταγωνισμού της ΕΕ να εμπλακούν.

Κατηγορώντας τους θαλάσσιους ναυτιλιακούς μεταφορείς για κερδοσκοπία και λήψη μέτρων πους στοχεύουν προς την εκδίωξη ανεξάρτητων διαμεταφορέων, η ένωση γράφει σε επιστολή της προς την Επιτροπή της ΕΕ λέγοντας ότι οι πρακτικές θέτουν σε μειονεκτική θέση τους φορτωτές και τους τελικούς καταναλωτές, λόγω της περιορισμένης επιλογής υπηρεσιών και των υψηλότερων τιμών.

Απευθυνόμενη στην Επίτροπο Ανταγωνισμού της ΕΕ, Margrethe Vestager, η Ευρωπαϊκή Ένωση για την αποστολή, τις μεταφορές, την επιμελητεία και την τελωνειακή υπηρεσία (CLECAT) καλεί την Επιτροπή να διερευνήσει επειγόντως, σύμφωνα με τους κανόνες ανταγωνισμού της ΕΕ, τον αντίκτυπο θεμάτων όπως η κάθετη ολοκλήρωση, η ενοποίηση, ο έλεγχος δεδομένων, και η επακόλουθη κυριαρχία στην αγορά.

Συγκεκριμένα, επικαλούνται τις προβλέψεις για κέρδη άνω των 200 δισεκατομμυρίων δολαρίων για τη βιομηχανία, λέγοντας ότι η ΕΕ πρέπει να εμπλακεί για την άρση των άδικων και μεροληπτικών κανόνων.

Η CLECAT αναφέρει τις «τεράστιες αυξήσεις των ναύλων τους τελευταίους 18 μήνες», οι οποίες, όπως υποστηρίζουν, «οδήγησαν σε επιζήμιο πληθωρισμό και αυξήσεις στο κόστος ζωής της ΕΕ».

Καλούν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να χρησιμοποιήσει επειγόντως τις εξουσίες της, ως ερευνητική αρχή για να καθορίσει τον βαθμό συγκέντρωσης, ενοποίησης, συντονισμού και καρτελοποίησης στις αγορές υπηρεσιών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων

Η CLECAT σημειώνει ότι ο συνδυασμός αυτών των παραγόντων έδωσε τη δυνατότητα στους μεταφορείς να επιλέγουν τους μεγαλύτερους αποστολείς για μακροπρόθεσμα συμβόλαια και να μεταβιβάζουν τους άλλους στην αγορά spot όπου θα πληρώνουν πολλαπλάσια των τιμών που προσφέρονται στους λίγους ευνοούμενους.

«Λυπούμαστε που η Επιτροπή έχει μέχρι στιγμής αγνοήσει τα σημαντικά μηνύματα πολλών ενδιαφερομένων που εξαρτώνται από μια υγιή εφοδιαστική αλυσίδα θαλάσσιων εμπορευματοκιβωτίων», λέει η Nicolette van der Jagt, Γενική Διευθύντρια της CLECAT.

Παρόμοιες κλήσεις έχουν γίνει από πολλούς άλλους ομίλους, σε Ηνωμένο Βασίλειο και ΗΠΑ. Εκτός από τις επιμέρους έρευνες, πέντε αρχές ανταγωνισμού, που εκπροσωπούν το Ηνωμένο Βασίλειο, τις ΗΠΑ, τον Καναδά, την Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία ανακοίνωσαν ότι θα συνεργαστούν για να εξετάσουν τις επιχειρηματικές πρακτικές των μεταφορέων και τους ναύλους.

Σκοπεύουν να μοιραστούν πληροφορίες και να συνεργαστούν για να αποτρέψουν καρτέλ και άλλες παράνομες επιχειρηματικές πρακτικές που θα μπορούσαν να βλάψουν τους φορτωτές, το παγκόσμιο εμπόριο και την οικονομία.

Περισσότερες Κατηγορίες

ΘΑΛΑΣΣΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΝ ΠΛΩ

X