Καθώς οι ομοσπονδιακές και τοπικές αρχές επικεντρώνονται στην αντιμετώπιση της έκτακτης κατάστασης που προκλήθηκε από την κατάρρευση της γέφυρας Φράνσις Σκοτ Κι της Βαλτιμόρης, το εσωτερικό λιμάνι της Βαλτιμόρης παραμένει αποκομμένο από τον υπόλοιπο κόσμο. Κανένα πλοίο δεν μπορεί να εισέλθει για να παραδώσει εμπορευματοκιβώτια, αυτοκίνητα, γύψο και ζάχαρη – και κανένα πλοίο δεν μπορεί να βγει.
Η κατάσταση επηρεάζει άμεσα τους επιχειρηματίες που έχουν πλοία μέσα στο λιμάνι. Αυτά περιλαμβάνουν ένα πλοίο μεταφοράς αυτοκινήτων, το σουηδικής σημαίας Carmen, πέντε φορτηγίδες ξηρού φορτίου, τα Klara Oldendorff, Balsa 94, Saimaagracht, Phatra Naree και JY River, το δεξαμενόπλοιο Palanca Rio και τέσσερα ανενεργά πλοία που ανήκουν στην Ready Reserve (RRF) του Ναυτιλιακού Οργανισμού, τα Cape Washington, Gary I. Gordon, SS Antares και SS Denebola.
Η αποκατάσταση του πλοηγήσιμου καναλιού βρίσκεται στην κορυφή της λίστας προτεραιοτήτων της κυβέρνησης Μπάιντεν, δήλωσε την Τετάρτη ο υπουργός Μεταφορών Πιτ Μπούτιτζιτζ.
Οι επιπτώσεις του αποκλεισμού στα τέσσερα πλοία του RRF θα μπορούσαν να έχουν πιθανές συνέπειες για την ετοιμότητα σφραγίδας έκτακτης ανάγκης. Τα πλοία του RRF διατηρούνται σε μειωμένη λειτουργική κατάσταση σε πολλές τοποθεσίες σε όλη τη χώρα, και ο τερματισμός λειτουργίας οποιουδήποτε λιμένα δεν θα επηρέαζε την ικανότητα της υπηρεσίας να κινητοποιεί επιλογές μεταφοράς για τις περισσότερες έκτακτες ανάγκες στο εξωτερικό.
Εντούτοις, δύο από τα πλοία στη Βαλτιμόρη είναι πολύτιμα περιουσιακά στοιχεία – τα ατμόπλοια SS Antares και SS Denebola. Αυτά είναι δύο από τα οκτώ πλοία Fast Sealift – μια κατηγορία πρώην εμπορευματοκιβωτίων της SeaLand που μετατράπηκαν για στρατιωτική υπηρεσία ro/ro στη δεκαετία του 1980. Είναι από τα πιο γρήγορα φορτηγά πλοία που λειτουργούν σήμερα, με μέγιστη ταχύτητα τους 33 κόμβους.
Τα οκτώ πλοία FSS έχουν παραδώσει εμπορεύματα σε κάθε σημαντική σύγκρουση των ΗΠΑ από τον Πρώτο Περσικό Κόλπο. Ωστόσο, αυτά τα ισχυρά ατμόπλοια είναι 50 ετών και η ικανότητα τους να αναλάβουν δράση είναι αβέβαιη.