Η εποχή των διαπραγματεύσεων για τα συμβόλαια μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων πλησιάζει, με τις τιμές spot να επηρεάζουν τα τελικά συμβόλαια. Αυτή την περίοδο βρίσκεται σε εξέλιξη η μάχη για τη διατήρηση των τιμών spot στο υψηλότερο δυνατό επίπεδο από πλευράς εταιρειών, ενώ από την μεριά των αποστολέων γίνετια προσπάθεια για την ελαχιστοποίηση των εξωτερικών επιπτώσεων.
Η εκτίμηση της Linerlytica ότι το ανοδικό κλίμα της αγοράς δεν έχει μειωθεί από τη διακοπή λειτουργίας λόγω του κινεζικού νέου έτους, καθώς οι εταιρείες διατηρούν το μεγαλύτερο μέρος των πρόσφατων κερδών τους, αψηφώντας τις προβλέψεις για διόρθωση μετά τις διακοπές, τοποθετεί την εταιρεία ανάλυσης στο πλευρό των εταιρειών μεταφορών.
Η Xenata, από την άλλη πλευρά, διαφωνεί με αυτή την ανάλυση. “Αυτό που βλέπουμε προς τον Μάρτιο είναι ότι οι εταιρείες πιέζουν για την εφαρμογή γενικών αυξήσεων τιμών, κάτι που θα ανεβάσει τις τιμές – προς το παρόν, δεν φαίνεται να το πετυχαίνουν”, δηλώνει ο κύριος αναλυτής της εταιρείας, Πήτερ Σαντ.
Εν τω μεταξύ, αποστολείς και διαμεσολαβητές δεν αναφέρονται για την ώρα σε αύξηση των τιμών, αλλά μάλλον για σταθεροποίηση της κατάστασης, με ακόμη και τις επιβαρύνσεις αιχμής περιόδου να μετριάζονται.
Η Drewry υποστηρίζει ότι, σε αντίθεση με ορισμένους αναλυτές, βασίζεται σε πραγματικά στοιχεία από τις πρώτες προσφορές για ετήσια συμβόλαια, τις οποίες διενεργεί για διεθνείς αποστολείς: “Σύμφωνα με τις αναφορές του Container Capacity Insight, μεταξύ Φεβρουαρίου και Μαρτίου, θα υπάρξει αύξηση 14% στη χωρητικότητα μεταξύ Ασίας και Δυτικής Ακτής Βόρειας Αμερικής, η οποία οφείλεται κυρίως στη μεγάλη μείωση των ακυρωμένων δρομολογίων από 44 σε 26 ανά μήνα”.
Ωστόσο, η Drewry βλέπει κάποια αύξηση της ζήτησης, η οποία σημαίνει ότι η αξιοποίηση της χωρητικότητας θα παραμείνει σε μεγάλο βαθμό η ίδια, σε πολύ υψηλό ποσοστό, υποστηρίζοντας έτσι, μια μικρή αύξηση των τιμών spot μεταξύ Φεβρουαρίου και Μαρτίου.