Νέα

  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Οι εισαγωγές λιανικής θα παραμείνουν χαμηλές μετά την πτώση σε επίπεδα προ πανδημίας

Οι εισαγωγές λιανικής έχουν κορυφωθεί και συνεχίζουν να μειώνονται στα μεγάλα λιμάνια, εν μέρει λόγω του βραδύτερου ρυθμού των καταναλωτικών δαπανών, των συνεχιζόμενων οικονομικών πιέσεων και των εμπόρων λιανικής που δημιούργησαν αποθέματα στις αρχές του 2022. Η Εθνική Ομοσπονδία Λιανικού Εμπορίου αναφέρει ότι οι εισαγωγές εμπορευματοκιβωτίων έχουν στα  χαμηλότερα επίπεδα, εδώ και σχεδόν δύο χρόνια, ωθώντας την ένωση λιανικού εμπορίου να μειώσει τις προβλέψεις της για τις αρχές του 2023, ενώ δηλώνει ότι ο τομέας έχει επιστρέψει στα προ πανδημίας επίπεδα.

Στη μηνιαία ενημέρωση του Global Port Tracker, η NRF αναφέρει ότι οι εισαγωγές εμπορευματοκιβωτίων μειώθηκαν κάτω από δύο εκατομμύρια TEU τον Νοέμβριο του 2022 για πρώτη φορά από τον Φεβρουάριο του 2021. Ο όγκος λιμένων μειώθηκε κατακόρυφα στα 1,78 εκατομμύρια TEU, που μειώθηκε περισσότερο από 11 τοις εκατό, σε σύγκριση με το προηγούμενο μήνα και σχεδόν 16 τοις εκατό από τον Νοέμβριο του 2021.

Με βάση τη μεγαλύτερη από την αναμενόμενη πτώση για τον Νοέμβριο, η NRF μείωσε τις προοπτικές της για τον Δεκέμβριο του 2022 και τους πρώτους τέσσερις μήνες του 2023. Αναμένουν όταν ολοκληρωθεί ο τελικός απολογισμός για το 2022 ότι οι εισαγωγές θα μειωθούν οριακά στα 25,7 εκατομμύρια TEU, από το ρεκόρ του 2021 των 25,8 εκατομμυρίων TEU.

Αυτό έρχεται παρά την πεποίθηση του ομίλου λιανικής, ότι οι λιανικές πωλήσεις ήταν σε καλό δρόμο για να ανταποκριθούν στην πρόβλεψη της NRF για ανάπτυξη έξι έως οκτώ τοις εκατό για το 2021 τόσο για ολόκληρο το έτος όσο και για την περίοδο των εορτών.

Η NRF, ωστόσο, μειώνει τις προβλέψεις της για το πρώτο τρίμηνο του 2023 κατά 4,6 τοις εκατό επιπλέον, σε σύγκριση με την πρόβλεψή της πριν από έναν μήνα. Δεν πιστεύουν ότι οι εισαγωγές θα ανακτήσουν το όριο των δύο εκατομμυρίων TEU πριν από τον Μάιο του 2023. Για το πρώτο τρίμηνο, προβλέπουν 5,29 εκατομμύρια TEU, που αντιπροσωπεύει μείωση 20% έναντι των 6,61 εκατομμυρίων TEU το πρώτο τρίμηνο του 2022. Προβλέπουν επίσης ότι θα μειωθούν σχεδόν κατά 15 τοις εκατό κατά το πρώτο τρίμηνο του 2021. Ζητούν για τους πρώτους τέσσερις μήνες να κυμαίνονται από το χαμηλό των 1,63 εκατομμυρίων TEU, τον Φεβρουάριο, σε υψηλά άνω του 1,9 εκατομμυρίου τον Ιανουάριο και τον Απρίλιο.

 Οι αναλυτές δεν έχουν δει σημάδια πιθανής αύξησης πριν από τις διακοπές του κινεζικού νέου έτους αργότερα αυτόν τον μήνα, ενώ οι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν προβλέψει ότι η επιβράδυνση θα συνεχιστεί μέχρι το πρώτο τρίμηνο του έτους.

Περισσότερες Κατηγορίες

ΘΑΛΑΣΣΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΝ ΠΛΩ

X