Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες για την κατασκευή του πιο βιώσιμου κρουαζιερόπλοιου. Γνωστό ως Captain Arctic, προορίζεται να προσφέρει ένα νέο επίπεδο πολυτελών εξερευνήσεων στην Αρκτική.
Η εταιρεία Goltens που ειδικεύεται σε υπηρεσίες επισκευής, συντήρησης και ανακαίνισης για τον ναυτιλιακό, βιομηχανικό, ασφαλιστικό και σταθερό τομέα ενέργειας, τόνισε την τοποθέτηση της εκτόπισης και τον ρόλο της στην ανάπτυξη του νέου πλοίου. Η τελετή έλαβε χώρα στις 22 Νοεμβρίου, σηματοδοτώντας την έναρξη κατασκευής του σκάφους μήκους 70 μέτρων, το οποίο, σύμφωνα με την Goltens, αποτελεί επίσης μια πρώτη για τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.
Η έννοια για το πλοίο αναπτύχθηκε από την Σόφη Γκαλβανιον, η οποία έχει εργαστεί σχεδόν 20 χρόνια στη βιομηχανία εμπορικής ναυτιλίας. Οι κρουαζιέρες εξερεύνησης ξεκίνησαν με εστίαση στον προορισμό, αλλά τα τελευταία χρόνια η βιομηχανία κρουαζιέρας έχει επικεντρωθεί στην πολυτέλεια και τις ανέσεις στα πλοία, υποβρύχια και ελικόπτερα.
Η ομάδα της Γκαλβανιόν ξόδεψε τα τελευταία δύο χρόνια σχεδιάζοντας το καινοτόμο πλοίο, πείθοντας την αγορά για την ευκαιρία και χρηματοδοτώντας το έργο. Ίδρυσαν μια γαλλική εταιρεία, τη Selar, που πιστεύουν ότι θα παρουσιάσει μια νέα προσέγγιση στο βιώσιμο τουρισμό.
Το Captain Arctic εκπροσωπεί για την εταιρεία μια νέα οπτική στις πολυτελείς κρουαζιέρες εξερεύνησης. Το σκάφος θα έχει δυνατότητες για μόλις 36 επιβάτες και θα μεταφέρει πλήρωμα 24 ατόμων. Δεν θα υπάρχουν καθορισμένα δρομολόγια και προγράμματα, αλλά θα προσφέρει μια μοναδική περιπέτεια με ευκαιρίες να συναντήσετε πολικές αρκούδες, να πλεύσετε μέσα από πάγους και να κάνετε καγιάκ ανάμεσα σε παγόβουνα. Το πλοίο θα τροφοδοτείται από πέντε ανακλινόμενα ηλιακά πανιά ύψους 35 μέτρων (115 ποδιών). Κατασκευασμένα για να αντέχουν τις πιο σφοδρές καιρικές συνθήκες, θα είναι από αλουμίνιο και επενδεδυμένα με 2.000 τετραγωνικά μέτρα ηλιακών πάνελ. Το πλοίο θα έχει γεννήτριες άξονα και μπαταρίες για αποθήκευση ενέργειας. Η θέρμανση εν πλω θα προέρχεται από καυστήρα pellet που χρησιμοποιεί ανακυκλωμένα ξύλινα υπολείμματα. Το πλοίο θα έχει κινητήρα που λειτουργεί με βιοκαύσιμο από φυτικά έλαια, αλλά αποσκοπεί να λειτουργεί σχεδόν αποκλειστικά με τα πανιά και την ηλιακή ενέργεια.
«Πέρα από τον τουρισμό, το πρώτο μας πλοίο θα υποστηρίξει την επιστήμη μέσω μηδενικών εκπομπών ρύπων και θα αφαιρεί πάνω από πέντε τόνους πλαστικού ετησίως», γράφει η Γκαλβανιόν στα social media. Δηλώνει ότι το πλοίο θα παράγει 90% λιγότερες εκπομπές.
Το έργο είναι μια συνεργασία μεταξύ της Goltens και του Chantier Naval de l’Ocean Indien (CNOI), που εδρεύει στο Πορτ Λούις της Μαγιότ.