Ο υπουργός Ναυτιλίας του Ηνωμένου Βασιλείου, Μάικ Κέιν, παρουσίασε ένα νέο λεπτομερή σχέδιο για τα επόμενα στάδια των προσπαθειών προς την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας. Ενώ η πολιτική που παρουσιάστηκε στη Βουλή των Κοινοτήτων βασίζεται στις προσπάθειες της Διεθνούς Ναυτιλιακής Οργάνωσης, επικεντρώνεται επίσης σε μικρότερα πλοία και στοχευμένους τομείς, οι οποίοι όπως είπε, πρέπει επίσης να συμμετάσχουν για να επιτύχουν τους στόχους.
Η πολιτική υπογραμμίζει ότι ο εσωτερικός ναυτιλιακός τομέας του Ηνωμένου Βασιλείου παρήγαγε περίπου οκτώ εκατομμύρια τόνους ισοδύναμου CO2, με βάση τον πλήρη κύκλο ζωής, το 2019. Η κυβέρνηση έχει ήδη ξεκινήσει ένα εκτεταμένο Σχέδιο Αλλαγής και τώρα προσπαθεί να ευθυγραμμίσει περισσότερους τομείς της ναυτιλίας με τις ευρύτερες πολιτικές. Ακολουθώντας την ηγεσία του IMO, το Ηνωμένο Βασίλειο θέτει τον στόχο για τον εσωτερικό ναυτιλιακό τομέα, επιδιώκοντας μηδενικές εκπομπές αερίων θερμοκηπίου (GHG) κατά τον κύκλο ζωής καυσίμου μέχρι το 2050. Τα ενδιάμεσα βήματα περιλαμβάνουν τουλάχιστον 30% μείωση μέχρι το 2030 και 80% μείωση μέχρι το 2040, σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2008.
Τα στοιχεία της στρατηγικής καλούν στην επέκταση του Συστήματος Εμπορίας Εκπομπών του Ηνωμένου Βασιλείου για να συμπεριλάβει τις εκπομπές GHG της εγχώριας ναυτιλίας, αρχίζοντας από το 2026. Ταυτόχρονα, το Ηνωμένο Βασίλειο δηλώνει ότι θα προτείνει στο IMO την εισαγωγή παγκόσμιας τιμολόγησης εκπομπών το 2027. Στο πλαίσιο αυτό, η κυβέρνηση δηλώνει ότι, υπόκειται σε περαιτέρω διαβούλευση την επόμενη χρονιά, προκειμένου να εισαγάγει κανονισμούς για τα εγχώρια καύσιμα ώστε να προωθήσει την ενημέρωση καυσίμων και πηγών ενέργειας με μηδενικές και καθαρές εκπομπές GHG. Θα εξετάσει επίσης περαιτέρω ενέργειες στο λιμάνι για τη μείωση των εκπομπών κατά την παραμονή τους στο λιμάνι.
Το Ηνωμένο Βασίλειο σκοπεύει επίσης να επεκτείνει τις πολιτικές του σε μικρότερα πλοία, δηλαδή σε πλοία κάτω από 400 καθαρούς τόνους. Υπογραμμίζει ότι θα είναι δύσκολο για ορισμένους τομείς, όπως τα αλιευτικά πλοία, ενώ άλλοι, όπως τα πλοία υποστήριξης ανανεώσιμων θαλάσσιων πηγών, θα μπορούσαν να ηγηθούν του τομέα. Η κυβέρνηση απευθύνει πρόσκληση για συλλογή στοιχείων ώστε να αρχίσει αυτή η πολιτική ανάπτυξη.
Το Ηνωμένο Βασίλειο θα ξεκινήσει επίσης περαιτέρω εξερεύνηση για τις προσπάθειες στο επίπεδο των λιμανιών. Θα εξετάσει κατά πόσον τα λιμάνια σχεδιάζουν απανθρακοποίηση και τις στρατηγικές για ευρύτερες περιβαλλοντικές ανησυχίες.