Η ναυτιλία βρίσκεται σε ένα κομβικό σημείο όπου οι παρεχόμενες τεχνολογίες μετασχηματίζουν ριζικά τις επιχειρησιακές πρακτικές της. Με την αυξανόμενη απαίτηση για αποδοτικότητα και ασφάλεια στη μεταφορά αγαθών, οι τελευταίες καινοτομίες στον τομέα της ναυτιλίας υπογραμμίζουν τη στροφή προς την αυτοματοποίηση και τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης.
Μια πρόσφατη παράδοση πλοίου που παραδόθηκε στην H-Line είναι το πρώτο LNG φορτηγό πλοίο 180,000 dwt που ενσωματώνει εξελιγμένα συστήματα αυτοματοποίησης μηχανών, τα οποία αναπτύχθηκαν από την HD Korea Shipbuilding & Marine Engineering. Το σύστημα αυτό περιλαμβάνει την Integrated Condition Diagnosis Solution (HiCBM) και την Integrated Safety Control Solution (HiCAMS), που συνεργάζονται για την παρακολούθηση και την άμεση ανάλυση της κατάστασης του μηχανολογικού εξοπλισμού.
Το HiCBM αξιοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη γιανα παρακολουθεί και να διαχειρίζεται κρίσιμους συσκευές του πλοίου, όπως οι κύριες μηχανές και οι αντλίες, σε πραγματικό χρόνο. Αυτό σημαίνει ότι οι υπεύθυνοι του πλοίου μπορούν να έχουν πρόσβαση σε πληροφορίες που αφορούν την κατάσταση του εξοπλισμού, επιτρέποντας την πρόληψη ενδεχόμενων βλαβών πριν από την εκδήλωσή τους. Επιπλέον, το HiCAMS χρησιμεύει ως ένα ασφαλές δίκτυο, χρησιμοποιώντας κάμερες CCTV για την ανίχνευση και ανάλυση συμβάντων που σχετίζονται με την ασφάλεια.
Η δυνατότητα των συστημάτων αυτών να εφαρμόζονται τόσο σε νέα πλοία όσο και σε πλοία που είναι ήδη σε λειτουργία είναι ιδιαίτερα σημαντική. Αυτό δείχνει τη δέσμευση της Hyundai Samho Heavy Industries να βελτιώσει την ασφάλεια και την αποδοτικότητα όλων των πλοίων, ανεξαρτήτως της κατασκευής τους.
Η αξιοπιστία των συστημάτων αυτών έχει επιβεβαιωθεί από τον Αμερικανικό Ναυτιλιακό Σύλλογο (ABS) κατά τη διάρκεια δοκιμών που πραγματοποιήθηκαν τον Σεπτέμβριο του περασμένου έτους. Αυτή η επικύρωση από μια αναγνωρισμένη οντότητα προσθέτει ένα επιπλέον επίπεδο εμπιστοσύνης σε αυτού του είδους τις τεχνολογίες, τις οποίες οι διάφορες ναυτιλιακές εταιρείες μπορούν τώρα να υιοθετήσουν.
«Με την εμπορευματοποίηση αυτής της λύσης αυτοματοποίησης μηχανής, πλησιάζουμε στην εποχή του πρώτου ‘άμαχου πλοίου’ που θα είναι ικανό να λειτουργεί για παρατεταμένες περιόδους χωρίς την ανάγκη ενός ναυτικού, μηχανικού ή ναύτη,» επισημαίνει η Hyundai Samho Heavy Industries. Αυτή η δήλωση της εταιρείας υποδηλώνει μια δραματική αλλαγή στο τοπίο της ναυτιλίας, με τη δυνατότητα για πλοία που θα διαχειρίζονται αυτόνομα τις λειτουργίες τους.
Η εποχή των αυτόνομων πλοίων φαίνεται αναπόφευκτη, όπως δηλώνει ο Kwon Byeong-hun, εκτελεστικός διευθυντής της HD Korea Shipbuilding & Marine Engineering. Αυτή η εξέλιξη επηρεάζει όχι μόνο την αποδοτικότητα αλλά και τις προκλήσεις που σχετίζονται με την ασφάλεια, καθώς η αυτοματοποίηση φέρνει νέες πτυχές στην αντίληψη των κινδύνων στην ναυτιλία.