Νέα διαρροή πετρελαίου στις ακτές του Περού
Οκτώ επιπλέον βαρέλια πετρελαίου διέρρευσαν στη θάλασσα αυτή τη βδομάδα, από το συγκρότημα διυλιστηρίων La Pampilla κοντά στη Λίμα του Περού.
Η αρχική διαρροή έγινε στις 15 Ιανουαρίου, όταν τα μεγάλα κύματα που προκλήθηκαν από την ηφαιστειακή έκρηξη και το τσουνάμι στην Τόνγκα , έπληξαν τις ακτές του Περού. Την περίοδο εκείνη, το δεξαμενόπλοιο Suezmax Mare Doricum ξεφόρτωνε ένα φορτίο αργού πετρελαίου της Βραζιλίας, σε μία από τις υπεράκτιους σημαδούρες πρόσδεσης του διυλιστηρίου La Pampilla. Μια ποσότητα του φορτίου απελευθερώθηκε και οι τοπικοί αξιωματούχοι εκτιμούν ότι το σύνολο ανήλθε σε περίπου 6.000 βαρέλια.
Η διαρροή μόλυνε μεγάλες εκτάσεις παραλιών και οικολογικών καταφυγίων κοντά στη Λίμα, ενώ το υπουργείο Εξωτερικών του Περού χαρακτήρισε τη διαρροή, ως τη χειρότερη οικολογική καταστροφή στην ιστορία της πόλης. Ένα ευρύ τμήμα της πολιτικής ηγεσίας του Περού – από την άκρα αριστερά έως την κεντροδεξιά – καταδίκασε τη διαρροή και ζήτησε σκληρές κυρώσεις για τον χειριστή του διυλιστηρίου Repsol.
Η κατακραυγή μεγαλώνει, καθώς όπως έγινε γνωστό από τις περιβαλλοντικές αρχές του Περού, υπήρξε και δεύτερη διαρροή στο σημείο της πρώτης. Σε ανακοίνωσή της, η Repsol αναγνώρισε ότι μεγαλύτερη ποσότητα πετρέλαιο εισήλθε στο νερό, εντούτοις υποστηρίζουν ότι δεν πρόκειται για δεύτερη πετρελαιοκηλίδα, αλλά μέρος της πρώτης.
«Κατά τη διάρκεια των εργασιών που πραγματοποιήθηκαν [Τρίτη] στην υποδομή που βρίσκεται 18 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας, προέκυψε ελεγχόμενη ανάδυση υπολειμμάτων της διαρροής στις 15 Ιανουαρίου. Οι εργασίες αυτές πραγματοποιούνται με τη διαδικασία που έχει εγκρίνει η αρμόδια αρχή και αποτελούν μέρος της έρευνας», ανέφερε σε ανακοίνωσή της η Repsol. «Το Terminal Multibuoys 2 δεν λειτουργεί από τις 15 Ιανουαρίου, επομένως αποκλείεται να πρόκειται για νέα πετρελαιοκηλίδα».
Η εταιρεία είπε ότι είχε προβλεφθεί κάποια ποσότητα διαρροής και ότι έχει ήδη αναπτυχθεί επιπλέον εξοπλισμός καθαρισμού γύρω από την τοποθεσία. Ο ρυθμιστής περιβάλλοντος Osinergmin επιβεβαίωσε ότι η διαρροή ήταν μικρή – οκτώ βαρέλια – και έχει περιοριστεί.
Το Περουβιανό Ναυτικό ανέφερε τη δεύτερη διαρροή, αφού την εντόπισε σε μια υπερπτήση έρευνας. Ενεργοποίησε σχέδια έκτακτης ανάγκης για τον έλεγχο της διαρροής όταν ανακάλυψε ότι το πετρέλαιο φέρεται να είχε εξαπλωθεί σε δύο περιοχές της λιμενικής αρχής, το Callao και το Chancay.