Μια νέα μελέτη πυρασφάλειας από την Survitec, παγκόσμιο πάροχο λύσεων τεχνολογίας επιβίωσης, αποκάλυψε ότι οι υπάρχουσες μέθοδοι πυρόσβεσης για την κατάσβεση πυρκαγιών διαρροής σε πλοία με συμβατικά καύσιμα είναι ανεπαρκείς για την αντιμετώπιση πυρκαγιών με μεθανόλη.
Αυτό το συμπέρασμα προέκυψε μετά από εκτεταμένες συγκριτικές δοκιμές πυρκαγιάς σε διπλού καυσίμου θαλάσσιους κινητήρες, που χρησιμοποιούν πετρέλαιο ντίζελ (DO) και μεθανόλη, οι οποίες πραγματοποιήθηκαν εν μέσω του αυξανόμενου ενδιαφέροντος που καταγράφεται για τη χρήση μεθανόλης, ως εναλλακτικό θαλάσσιο καύσιμο.
Η μεθανόλη είναι μια μεθυλική αλκοόλη (CH3OH) που καίγεται με εντελώς διαφορετικό τρόπο από τα υδρογονικά καύσιμα και έχει πολύ χαμηλότερο σημείο ανάφλεξης στους 12°C (54°F). Ωστόσο, ενώ υπάρχουν καθιερωμένοι κανονισμοί πυρασφάλειας και πρότυπα δοκιμών για τα καύσιμα ντίζελ, δεν έχουν ακόμη αναπτυχθεί σαφή πρωτόκολλα δοκιμών για καύσιμα με βάση αλκοόλη όπως η μεθανόλη και η αιθανόλη.
“Πιστεύουμε ότι αυτή είναι μια κατάσταση υψηλού κινδύνου που απαιτεί άμεση δράση”, τόνιζει η Survitec“Οι πυρκαγιές με μεθανόλη είναι πολύ πιο επιθετικές από τις πυρκαγιές που εμπλέκουν παραδοσιακά υδρογονικά καύσιμα. Οι πυρκαγιές μεθανόλης έχουν διαφορετικές φυσικοχημικές ιδιότητες και επομένως δεν μπορούν να σβήσουν εύκολα ή με την ίδια προσέγγιση.”
Οι δοκιμές της Survitec διαπίστωσαν ότι ενώ τα συστήματα ομίχλης νερού είναι εξαιρετικά αποτελεσματικά στην απορρόφηση της θερμότητας και στην απομάκρυνση του οξυγόνου σε πυρκαγιές ντίζελ, δεν παράγουν τα ίδια αποτελέσματα στις πυρκαγιές μεθανόλης.
Αυτό το εύρημα υποδηλώνει ότι εάν τα υπάρχοντα πλοία αναβαθμιστούν για να λειτουργούν με μεθανόλη, θα πρέπει να αναθεωρήσουν και να αναδιαμορφώσουν πλήρως τη σταθερή διάταξη πυρόσβεσης.