Νέα

  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Μέχρι το 2023 θα διαρκέσει η παγκόσμια συμφόρηση στα λιμάνια

Η παγκόσμια συμφόρηση στα λιμάνια πρόκειται να συνεχιστεί τουλάχιστον μέχρι τις αρχές του 2023 και ως εκ τούτου oι ναύλοι στην spot αγορά αναμένεται να παραμείνουν σε υψηλά επίπεδα, επεσήμαναν στελέχη των logistics, καλώντας τους ναυλωτές να στραφούν σε μακροπρόθεσμα συμβόλαια για τη διαχείριση του κόστους.

Το ξέσπασμα της πανδημίας έχει επιμηκύνει τους χρόνους παράδοσης των πλοίων από το 2020, αυξάνοντας τα κόστη ναύλων, ενώ η σύγκρουση Ρωσίας – Ουκρανίας και το lockdown στη Σαγκάη προστέθηκαν στα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας.

«Πιστεύουμε ότι η τρέχουσα συμφόρηση, όχι μόνο στα λιμάνια αλλά και στις υποδομές στην ξηρά, θα μας προβληματίζουν τουλάχιστον μέχρι το 1ο τρίμηνο του 2023», δήλωσε ο Πίτερ Σουντάρα, αξιωματούχος στο τμήμα logistics της Visy Industries.

Ενώ περισσότερα πλοία θα μπορούσαν να προστεθούν στον παγκόσμιο στόλο το επόμενο έτος, αυτό δεν σημαίνει ότι οι ναύλοι θα μειωθούν, καθώς εξαρτάται από τον τρόπο με τον οποίο οι μεταφορείς κατανέμουν τις αυξημένες χωρητικότητες πλοίων, επεσήμανε μιλώντας στο S&P Global Platts Bunker and Shipping Summit.

Από την πλευρά του, ο Έρικ Τζιν, επικεφαλής της BMT Asia Pacific, δήλωσε ότι το αυξανόμενο κόστος αποστολής, οι μεγαλύτεροι χρόνοι διέλευσης και η μεγαλύτερη αβεβαιότητα θα είναι το «νέο φυσιολογικό» για τη ναυτιλιακή βιομηχανία.

Τα ποσοστά spot ναύλωσης παρέμειναν σταθερά μέχρι στιγμής φέτος, με τις διακοπές της εφοδιαστικής αλυσίδας και τη συμφόρηση των λιμανιών να επηρεάζουν τα πλοία παγκοσμίως, ιδιαίτερα στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Κίνα. Τα στελέχη συνέστησαν στους ναυλωτές να υπογράψουν μακροπρόθεσμες συμβάσεις με τους πλοιοκτήτες για να ξεπεράσουν αυτά τα ζητήματα.

Περισσότερες Κατηγορίες

ΘΑΛΑΣΣΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΝ ΠΛΩ

X