Τις πληγές της μετρά η Κυπριακή ναυτιλία από την πρώτη στιγμή της εμφάνισης της πανδημίας του κορωνοϊού. Από τους πρώτους τομείς της Κυπριακής οικονομίας που άρχισε να βιώνει τους αρνητικούς κραδασμούς, όταν ο κορωνοϊός πρωτοεμφανίστηκε και απασχολούσε μόνο την Κίνα.
Τα έσοδα θα είναι μειωμένα και η ζήτηση μειωμένη, επομένως τα πλοία που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στην αγορά δεν αξιοποιούνται όλα στο βαθμό που αξιοποιούνταν πριν, σύμφωνα με την Υφυπουργό Ναυτιλίας, Νατάσα Πηλείδου.
Η διάρκεια της κρίσης του κορωνοϊού θα κρίνει και το μέγεθος του προβλήματος στη ναυτιλία, δήλωσε η κυρία Πηλείδου. Οι εταιρείες εξηγεί, επηρεάζονται από θέματα ρευστότητας καθώς το κόστος παραμένει ψηλό και τα έσοδα έχουν μειωθεί. Εξέφρασε την ελπίδα οι εταιρείες να παραμείνουν βιώσιμες.
Χαρακτήρισε πολύ σημαντικά τα κίνητρα μέσω τραπεζών, ώστε να μπορέσουν και οι ναυτιλιακές εταιρείες, αλλά και όλες οι εταιρείες στην Κύπρο να έχουν την απαραίτητη στήριξη.
«Ο τομέας, παρά τις αντικειμενικές δυσκολίες λειτουργεί, καθώς το 90% του εμπορίου πραγματοποιείται μέσω θαλάσσης και καταβάλλονται πάρα πολλές προσπάθειες και από το Υφυπουργείο Ναυτιλίας και από τον ιδιωτικό τομέα, για να συνεχιστεί απρόσκοπτα ή τουλάχιστον όσο πιο ομαλά γίνεται η δραστηριότητα, γιατί σίγουρα είναι πάρα πολύ σημαντική και για όλους εμάς προσωπικά».
Η δραστηριότητα έστω και μειωμένη συμβάλλει στην διατήρηση της τροφοδοσίας των χωρών με σημαντικά εμπορεύματα, πρώτες ύλες και προϊόντα.