Έντονες είναι οι ανησυχίες για τις συγκρούσεις μεταξύ εμπορικών και αλιευτικών πλοίων στα κινεζικά ύδατα, καθώς κάθε χρόνο, τη συγκεκριμένη περίοδο, καταγράφεται σημαντικός αριθμός συγκρούσεων.
Όπως αναφέρει ο αλληλασφαλιστικός οργανισμός Gard, καθώς η εποχιακή απαγόρευση αλιείας στην Κίνα φτάνει στο τέλος της (μέσα Αυγούστου-αρχές Σεπτεμβρίου), η αναμενόμενη πολυάριθμη παρουσία αλιευτικών πλοίων στα κινεζικά ύδατα απαιτεί από τους διαχειριστές και τους πλοιάρχους των ποντοπόρων εμπορικών πλοίων να λαμβάνουν επιπλέον προφυλάξεις κατά τον προγραμματισμό ενός ταξιδιού από και προς τους κινεζικούς λιμένες για την αποφυγή συγκρούσεων. Λαμβάνοντας υπόψη τη διαφορά μεγέθους μεταξύ εμπορικών και αλιευτικών πλοίων, μια σύγκρουση μεταξύ των δύο μπορεί να προκαλέσει σημαντικές ζημιές στα αλιευτικά σκάφη, αυξάνοντας σε μεγάλο βαθμό τις πιθανότητες για απώλεια ανθρώπινων ζωών.
Σύμφωνα με την China Maritime Safety Administration (MSA), κατά την περίοδο 2019-2021, οι συγκρούσεις μεταξύ εμπορικών και αλιευτικών πλοίων είχαν ως αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 248 αλιείς. Αξίζει να σημειωθεί ότι στους κυριότερους λόγους συγκρούσεων μεταξύ εμπορικών και αλιευτικών πλοίων στα κινεζικά ύδατα συμπεριλαμβάνονται η μεγάλη ταχύτητα με την οποία πλέουν τα εμπορικά πλοία καθώς και η έντονη εξάρτηση από το Automated Identification System (AIS).