Νέα

  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Σοβαρότερη διαχείριση επικίνδυνων εμπορευμάτων, σε λιμάνια και θάλασσες, μετά τη Βυρητό

Αναλυτές της σελίδας “Τhe Lloyd’s List”, οι Peregrine Strorrs  και Jamil Sayegh, χαρακτηρίζουν την έκρηξη της Βυρητού, με κώδωνα αφύπνισης εξηγώντας την αναγκαιότητα για βελτιώσεις και αυστηρότερους ελέγχουςσχετικά με την επικινδυνότητα φορτίων που βρίσκονται σε λιμάνια και μεταφέρονται μέσω θαλάσσης.

Αναπτύσσοντας τις παραμέτρους του φορτίου του Rhosus,  που έφθασε το 2013 στον Λίβανο μεταφέροντας 2.750 τόνους νιτρικού αμμωνίου, κάνουν λόγο για μια ιστορία αποτυχημένης φόρτωσης και εγκατάλειψης του πληρώματος που ακολούθησε. Αποτέλεσμα εξηγούν, μια ωρολογιακή βόμβα στην καρδιά της Βηρυτού και ένα πλοίο που σκουριάζει κάτω από τον κυματοθραύστη του λιμανιού.

Διερωτούνται οι αναλυτές αν η καταστροφική έκρηξη θα αποτελέσει μια κλήση αφύπνισης στην υπόλοιπη αλυσίδα εφοδιασμού, για να τύχουν σοβαρότερης διαχείρισης τα επικίνδυνα εμπορεύματα.

Εξερράγησαν σημειώνουν σχεδόν 3.000 τόνοι νιτρικού αμμωνίου, ένα φορτίο που εγκαταλείφθηκε εδώ και πολύ καιρό στο λιμάνι της Βηρυτού. Ήταν αναμφίβολα μια από τις πιο κολοσσιαίες μη πυρηνικές εκρήξεις στην ιστορία. Τα σεισμικά κύματα που προκάλεσε η έκρηξη ισοδυναμούσαν με σεισμό μεγέθους 3,3, σύμφωνα με την αμερικανική γεωλογική έρευνα.

Είναι δύσκολο να γνωρίζεις από πού να αρχίσεις και να υπολογίσεις το πραγματικό κόστος όσων έχουν καταστραφεί στα λίγα δευτερόλεπτα του τρόμου αναφέρουν οι αναλυτές, προσθέτοντας ότι πρόκειται για χρήματα που δεν διεθέτει ο Λίβανος.

Οι ναυτιλιακοί ασφαλιστές προετοιμάζονται να αποδείξουν μια από τις πιο ακριβές απώλειες ασφαλισμένων φορτίων και λιμενικών υποδομών που συνέβη ποτέ, σε κλίμακα τουλάχιστον τόσο μεγάλη όσο αυτή που προέκυψε από τις εκρήξεις στο κινεζικό λιμάνι της Τιαντζίν το 2015.

Οι εκρήξεις στο λιμάνι Tianjin της Κίνας ήταν η μεγαλύτερη τεχνητή απώλεια ασφάλισης που καταγράφηκε στην Ασία, με το κόστος για τη βιομηχανία να ανέρχεται στα 3,5 δισ. δολάρια.

Επίσημες έρευνες που βρίσκονται ακόμη σε εξέλιξη στη Βηρυτό, επικουρούμενες από έναν μικρό στρατό διεθνών εμπειρογνωμόνων στο έδαφος, δεν έχουν εξακριβώσει τα ακριβή αίτια της φονικής έκρηξης.

Στο “Lloyd’s List” κατέχουν όπως υποστηρίζουν, πληροφορία, ότι άνωστο πρόσωπο περπατούσε στο χώρο του λιμανιού, πέρα ​​από τους συγκολλητές που έφτιαχναν την πόρτα της αποθήκης 12, λίγες ώρες πριν από την έκρηξη. Η συγκόλληση, είναι στο επίκεντρο των ερευνών, ότι αποτέλεσε την αιτία της πυρκαγιάς που οδήγησε στην έκρηξη. Ωστόσο θα διαφανεί από τα επίσημα πορίσματα τις επόμενες εβδομάδες.

Ο καπετάνιος Jamil Sayegh, εργάζεται ως πράκτορας της Lloyd’s στο λιμάνι της Βηρυτού. Είναι εμπειρογνώμονας στις θαλάσσιες υποθέσεις και προσπαθεί να αξιολογήει τη ζημιά από την έκρηξη στις 4 Αυγούστου που κατέστρεψε το λιμάνι και μεγάλο μέρος της γύρω πόλης.

Η έκρηξη της Βυρητού θα πρέπει να γίνει η αφορμή για βελτιώσεις και αυστηρότερο έλεγχο σε σχέση με τα επικίνδυνα εμπορεύματα, τόσο σε λιμάνια όσο και στη θάλασσα, συνιστά ο Peregrine Storrs-Fox, διευθυντής διαχείρισης κινδύνων στην ασφαλιστική εταιρεία logistics TT Club.

Πηγη: “The Lloyd’s List”

Περισσότερες Κατηγορίες

ΘΑΛΑΣΣΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΝ ΠΛΩ

X