Σωσίβιο αξίας 80 εκατομμυρίων ευρώ, έριξε η φιλανδική κυβέρνηση στην μεγαλύτερη ναυπηγική εταιρεία της Φινλανδίας Meyer Turku, υπό τη μορφή κρατικής ενίσχυσης προκειμένου να ξεπεράσει τα προβλήματα ρευστότητας που αντιμετωπίζει λόγω του πολέμου της Ρωσίας στην Ουκρανία.
Αιτιολογόντας την απόφαση της για έγκριση της ανακεφαλαιοποίησης της εταιρείας από το κράτος, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ανέφερε ότι η εταιρεία συμβάλλει στην ασφάλεια του εφοδιασμού, στην εθνική άμυνα και στον έλεγχο των συνόρων της Φινλανδίας με την τεχνογνωσία της ναυτιλιακής τεχνολογίας και την παραγωγική της ικανότητα. Επιπλέον, η Meyer Turku Oy δραστηριοποιείται στην παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία, κατέχοντας το 15% της παγκόσμιας αγοράς κρουαζιερόπλοιων. Έχει επομένως μεγάλο οικονομικό και κοινωνικό βάρος τόσο στη φινλανδική όσο και στην ευρωπαϊκή οικονομία.
Το πακέτο είναι σύμφωνο με το Προσωρινό Πλαίσιο για την Κρίση, που εγκρίθηκε στις 23 Μαρτίου 2022, το οποίο επιτρέπει στα κράτη μέλη της ΕΕ να χρησιμοποιήσουν την ευελιξία που προβλέπεται από τους κανόνες για τις κρατικές ενισχύσεις, με στόχο τη στήριξη της οικονομίας στο πλαίσιο του πολέμου της Ρωσίας κατά της Ουκρανίας.
Αυτές περιλάμβαναν την στήριξη των εταιρειών που επηρεάζονται από τις κυρώσεις και τις αντικυρώσεις, καθώς και ενίσχυση για υψηλές τιμές ενέργειας καθώς και μέτρα που στοχεύουν στην ανάπτυξη ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.
Η ενίσχυση θα λάβει τη μορφή υβριδικού μετοχικού δανείου. Η ανακεφαλαιοποίηση στοχεύει στην ενίσχυση της φερεγγυότητας της εταιρείας και στη διασφάλιση της ομαλής συνέχισης των δραστηριοτήτων της, κάτι που είναι απαραίτητο τόσο από οικονομικής όσο και κοινωνικής άποψης,.
Η εταιρεία βρέθηκε αντιμέτωπη με οικονομικές προκλήσεις, στα δύο δύσκολα χρόνια της πανδημίας, ενώ η οικονομική στενότητα συνεχίστηκε, λόγω της σημερινής κατάστασης του πολέμου.
Η ναυπηγική εταιρεία έχει δώσει μεγάλη έμφαση στην κατασκευή κρουαζιερόπλοιων που κινούνται με LNG, με αρκετά πλοία να παραδίδονται για να καλύψουν την αυξανόμενη ζήτηση για κρουαζιέρες. καθώς ο κλάδο ανακάμπτει μετά τους περιορισμούς από την πανδημία.
Στις αρχές Δεκεμβρίου, η εταιρεία παρουσίασε το Icon of the Seas, το πρώτο πλοίο της Royal Caribbean που λειτουργεί με υγροποιημένο φυσικό αέριο και χρησιμοποιεί τεχνολογία κυψελών καυσίμου. Το σκάφος θα διαθέτει επίσης συνδέσεις ρεύματος στην ξηρά και συστήματα ανάκτησης απορριμμάτων θερμότητας.