Κινεζικό ναυπηγείο παρέδωσε το μεγαλύτερο πλοίο μεταφοράς υγραερίου
Παραδόθηκε για να τεθεί σε λειτουργία το κινεζικό πλοίο μεταφοράς υγραερίου διπλού καυσίμου, το μεγαλύτερο στην κατηγορία του. Η τελετή ονομασίας του Harzand (60.000 dwt) πραγματοποιήθηκε χθες στο ναυπηγείο Jiangnan στη Σαγκάη.
Το σκάφος αποτελεί μέρος αυτού που η China State Shipbuilding Corporation (CSSC) αποκαλεί σχέδιο τέταρτης γενιάς που βελτιώνει την απόδοση καυσίμου, σε σύγκριση με τα προηγούμενα σχέδια του ναυπηγείου καθώς και την αύξηση της μεταφορικής ικανότητας.
Το Harzand έχει μήκος 754 πόδια με χωρητικότητα μεταφοράς 93.000 κυβικών μέτρων υγραερίου.
Το πλοίο είναι εξοπλισμένο με κινητήρες MAN ES LGIP και μια γεννήτρια άξονα για τη χρήση υγραερίου, για την παροχή βοηθητικής ισχύος στη θάλασσα. Ο σχεδιασμός της γάστρας που αναπτύχθηκε από την Jiangnan ενσωματώνει ένα νέο σχήμα πλώρης και συσκευή εξοικονόμησης ενέργειας πηδαλίου, για τη βελτίωση της απόδοσης της γάστρας και τη χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου. Το ναυπηγείο αναφέρει ότι το σκάφος που χρησιμοποιεί μαζούτ χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο (LSFO), θα εκπέμπει 30 τοις εκατό λιγότερο CO2 από την προηγούμενη γενιά σκαφών 84.000 cbm. Το Harzand έχει σχεδιαστεί για ταχύτητα λειτουργίας 16,5 κόμβων με εμβέλεια καυσίμου 23.000 ναυτικά μίλια. Ο σχεδιασμός ήταν ισορροπημένος για να εξασφαλίσει τη μέγιστη απόδοση όταν το πλοίο πλέει πλήρως φορτωμένο, με έρμα ή υγρό φορτίο.
Άλλες καινοτομίες χρησιμοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια της κατασκευής για να επιταχυνθεί η συναρμολόγηση του σκάφους, συμπεριλαμβανομένης της πρώτης εφαρμογής εγχώριας παραγωγής κρυογονικού χάλυβα. Χρησιμοποιήθηκε επίσης μια νέα προσέγγιση δοκιμών που συνδυάζει τις θαλάσσιες δοκιμές, τις δοκιμές αερίου και τις δοκιμές σε μια ταυτόχρονη διαδικασία για την επιτάχυνση της παράδοσης του πλοίου.
Η εταιρεία Petredec παρέλαβε στο παρελθόν τέσσερα από τα πλοία μεταφοράς υγραερίου χωρητικότητας 84.000 cbm του ναυπηγείου το 2020. Η εταιρεία συνεργάζεται με το ναυπηγείο από το 2007 και έχει παραγγείλει συνολικά 19 πλοία μεταφοράς υγραερίου και αιθυλενίου από την Jiangnan.
Η CSSC υπογραμμίζει επίσης την εισαγωγή της νέας κατηγορίας ως τελευταίο βήμα για το ναυπηγείο που έχει αναδειχθεί σε ηγέτη στον κλάδο. Σημείωσαν ότι η Jiangnan έλαβε την πρώτη της παραγγελία για ένα VLGC το 2012 και έκτοτε έχει λάβει παραγγελίες για 52 πλοία, συμπεριλαμβανομένων 14 από τα τελευταία πλοία 93.000 cbm.