Ο εκλεγμένος Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ενώθηκε με την ηγεσία της Διεθνούς Ένωσης Λιμενεργατών (ILA) για να υποστηρίξει τη μάχη της ένωσης κατά της αυτοματοποίησης στα λιμάνια των Η.Π.Α. Τραμπ εξέδωσε δήλωση υποστηρίζοντας την ηγεσία της ένωσης στις διαπραγματεύσεις για το συμβόλαιο με τις διεθνείς ναυτιλιακές γραμμές και τους χειριστές τερματικών για την τρέχουσα αδιέξοδη κατάσταση σχετικά με την αυτοματοποίηση.
Με ένα μήνα να απομένει μέχρι την προθεσμία που καθορίστηκε με την παράταση του συμβολαίου ως μέρος της διευθέτησης της απεργίας του Οκτωβρίου, η συζήτηση για την αυτοματοποίηση και τον ρόλο της στα λιμάνια της Ανατολικής Ακτής των Η.Π.Α. και της Ακτής του Κόλπου συνεχίζει να προκαλεί εντάσειςι. Η ILA έχει λάβει σταθερή στάση κατά της αυτοματοποίησης ή της ημιαυτοματοποίησης και κατηγορεί τη θαλάσσια συμμαχία U.S. Maritime Alliance για την προσπάθειά της να επεκτείνει τη χρήση των ημιαυτοματοποιημένων γερανών πάνω σε σιδηροτροχιές (RMGs) ώστε να προκαλέσει τη διακοπή των διαπραγματεύσεων για το κύριο συμβόλαιο.
Ο Τραμπ σε ανάρτηση στο κοινωνικό του μέσο Truth Social έγραψε, “Έχω μελετήσει την αυτοματοποίηση και γνωρίζω σχεδόν τα πάντα για αυτή. Το ποσό των χρημάτων που εξοικονομούνται δεν πλησιάζει την αγωνία, τον πόνο και τη βλάβη που προκαλεί για τους Αμερικανούς Εργάτες, σε αυτή την περίπτωση τους λιμενεργάτες μας.” Έγραψε αυτά μετά τη συνάντηση με τον Πρόεδρο της ILA, Χάρολντ Ντάγκετ, και τον Εκτελεστικό Αντιπρόεδρο, Ντένις Ντάγκετ, και δημοσίευσε μια φωτογραφία με τους ηγέτες της ένωσης. Ο Τραμπ καταλήγει λέγοντας για την USMX και τις ναυτιλιακές εταιρείες, “Ελπίζω να κατανοήσουν πόσο σημαντικό ζήτημα είναι αυτό για μένα.”
Η ένωση έχει επαναλάβει την πρόθεσή της να απεργήσει για δεύτερη φορά, εάν δεν υπάρξει συμφωνία πριν από τη λήξη του συμβολαίου στις 15 Ιανουαρίου 2025. Αυτό θα συνέβαινε μόλις πέντε ημέρες πριν από την ορκωμοσία του Τραμπ και θα απειλούσε να επηρεάσει την προγραμματισμένη ατζέντα του νέου προέδρου, που είχε υποσχεθεί βελτίωση της οικονομίας των Η.Π.Α.
Η USMX απάντησε γρήγορα στην ανάρτηση του Τραμπ λέγοντας ότι ανυπομονεί να συνεργαστεί με τον νέο πρόεδρο και τη διοίκησή του. Η USMX δέχτηκε επίσης πιέσεις από τη διοίκηση του Μπάιντεν κατά τη διάρκεια της απεργίας του Οκτωβρίου, με τον Πρόεδρο Τζο Μπάιντεν, την Αναπληρώτρια Υπουργό Εργασίας Τζούλι Σου και τον Υπουργό Μεταφορών Πιτ Μπούτιτζετζ, να πιέζουν για σημαντικές αυξήσεις μισθών για τους λιμενεργάτες
Νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, ο Ντένις Ντάγκετ της ILA χαρακτήρισε τις αναφορές των μέσων ενημέρωσης σχετικά με την αυτοματοποίηση και την αποτελεσματικότητα των λιμανιών “ανακριβείς και ανεύθυνες.” Σε ένα μακροσκελές μήνυμα που ανάρτησε διαδικτυακά, υποστηρίζει ότι τα λιμάνια των Η.Π.Α. είναι από τα πιο αποτελεσματικά στον κόσμο, σημειώνοντας ότι διαχειρίζονται έναν από τους υψηλότερους όγκους φορτίου. Παράλληλα επέκρινε την Παγκόσμια Τράπεζα και την έρευνα της S&P Global Market Intelligence για τη σύγκριση των ολοκληρωμένων λιμανιών των Η.Π.Α. με τα λιμάνια μεταφόρτωσης.
“Η κλίμακα και η πολυπλοκότητα αυτών των επιχειρήσεων υπερβαίνουν κατά πολύ τις επιχειρήσεις των περισσότερων λιμανιών μεταφόρτωσης,” έγραψε ο Ντάγκετ. Λέει ότι η Παγκόσμια Τράπεζα χρησιμοποιεί κριτήρια όπως τον χρόνο ανακύκλωσης, που δεν λαμβάνουν υπόψη τις προκλήσεις οι οποίες αφορούν την εκκαθάριση, τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ πλοίων και άλλων μέσων μεταφοράς, καθώς και τις διαδικασίες ασφάλειας και προστασίας που απαιτούνται από το νόμο των Η.Π.Α. “Η αγνόηση αυτών των γεγονότων παραμορφώνει τις αξιολογήσεις αποτελεσματικότητας,” υποστηρίζει ο Ντάγκετ.
“Η ILA και τα μέλη της είναι έτοιμα και πρόθυμα να συμμετάσχουν σε αυτή την πρόοδο, ιδιαίτερα όταν πρόκειται για την υιοθέτηση τεχνολογίας που προάγει την αποτελεσματικότητα χωρίς να αντικαθιστά τον κρίσιμο ρόλο ενός ανθρώπου που εκτελεί αυτή την εργασία. Ωστόσο, δεν θα ανεχτούμε ανεύθυνες ανακριβείς περιγραφές της βιομηχανίας μας και της εργασίας μας,” έγραψε ο Ντάγκετ.
Η USMX και η ILA βρίσκονται σε αδιέξοδο σχετικά με την αυτοματοποίηση και ημιαυτοματοποίηση, που σύμφωνα με την ένωση απειλεί να προκαλέσει άλλη μια απεργία σε ολόκληρη την ακτή.