Το φορτηγό πλοίο APL Qingdao παρουσίασε προσωρινή απώλεια προωθητικής δύναμης καθώς πλησίαζε τη γέφυρα Verrazzano Narrows το βράδυ της περασμένης Παρασκευής. Η αιτία και η ακριβής φύση του μηχανικού ατυχήματος δεν έχουν αποκαλυφθεί, αλλά το περιστατικό τυγχάνει αυξημένου ελέγχου, καθώς ο συναγερμός είναι αυξημένος μετά τη σύγκρουση του φορτηγού πλοίου Dali στη γέφυρα Francis Scott Key της Βαλτιμόρη λιγότερο από δύο εβδομάδες νωρίτερα, η οποία προκάλεσε το θάνατο έξι ατόμων και κατέστη η αιτία για το κλείσιμο του λιμανιού.
Τα δεδομένα AIS από το Pole Star δείχνουν ότι το APL Qingdao αναχώρησε από τον τερματικό σταθμό GCT της Νέας Υόρκης στο Staten Island περίπου στις 19:30 το βράδυ της Παρασκευής. Το πλοίο έπλεε με περίπου έξι κόμβους καθώς έβγαινε από το Kill Van Kull, κατευθυνόμενο νότια προς τα Verrazzano Narrows.
Περίπου στις 21:00, σε απόσταση περίπου 3.000 μέτρων από το κεντρικό άνοιγμα της γέφυρας, επιβράδυνε στους τέσσερις κόμβους. Στη διάρκεια των επόμενων 15 λεπτών και 1.500 μέτρων, επιβράδυνε σχεδόν σε στάση και στη συνέχεια κατέφυγε σε ασφαλή αγκυροβόλιο κοντά στην παραλία Buono.
“Το πλοίο ανέκτησε την προωθητική του δύναμη και με τη βοήθεια τριών ρυμουλκικών κατάφερε να αγκυροβολήσει με ασφάλεια στον αγκυρόβολο Stapleton, έξω από τον πλεύσιμο κανάλι ακριβώς βόρεια της γέφυρας Verrazzano”, ανέφερε η Αμερικανική Ακτοφυλακή. Αυτά τα ρυμουλκά συνόδευαν το πλοίο ως μέτρο ρουτίνας ασφαλείας, πράγμα που είναι συνηθισμένο για μεγάλα πλοία που αναχωρούν από την προβλήτα τους.
Μετά το περιστατικό, το APL Qingdao επισκευάστηκε και επιθεωρήθηκε. Το πλοίο παρέμεινε αγκυροβολημένο για δύο ημέρες και στη συνέχεια συνέχισε το εμπορικό του ταξίδι προς το Νόρφολκ, όπου βρίσκεται αυτή τη στιγμή ελλιμενισμένο.
Το APL Qingdao είναι ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χωρητικότητας 10.000 TEU που λειτουργεί από την CMA CGM. Έχει περίπου το ίδιο μέγεθος και την ίδια ηλικία με το Dali, ενώ και τα δύο κατασκευάστηκαν από το ίδιο ναυπηγείο της Νότιας Κορέας.
Ωστόσο, υπήρχαν βασικές διαφορές μεταξύ των δύο περιστατικών. Σε αντίθεση με το Dali, το APL Qingdao δεν υπέστη ολικό μπλακ-άουτ, δήλωσε η Ακτοφυλακή – μόνο απώλεια προωθητικής δύναμης. Το Dali επίσης δεν είχε ρυμουλκά συνοδείας, τα οποία δεν απαιτούνται στο λιμάνι της Βαλτιμόρη, και ταξίδευε περίπου τρεις κόμβους πιο γρήγορα όταν ξεκίνησαν τα προβλήματα.