Νέα

  • ΓΑΛΑΖΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Καθαρή ενέργεια για θαλάσσιες μεταφορές και ενεργειακά αυτόνομα νησιά, στα σχέδια Μητσοτάκη

Χρήση καθαρής ενέργειας στις θαλάσσιες μεταφορές, ενεργειακή αυτονομία και εξηλεκτρισμό του στόλου των οχημάτων είναι τρεις από τους βασικούς στόχους που έχει θέσει ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης για τη νησιωτική Ελλάδα και αποκάλυψε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κώστας Σκρέκας μιλώντας στην εφημερίδα Πρώτο Θέμα.Το πρώτο κλιματικά ουδέτερο νησί στην Ελλάδα βρίσκεται στα άμεσα κυβερνητικά σχέδια, μέσα από ένα φιλόδοξο και καινοτόμο έργο σε συνεργασία με γαλλικές επιχειρήσεις. 

Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο κ. Σκρέκας: «Η μετάβαση Ελληνικών νησιών σε καθεστώς πλήρους ενεργειακής αυτονομίας και σε μια οικονομία χαμηλού περιβαλλοντικού αποτυπώματος αποτελεί προτεραιότητα για την κυβέρνηση και τον Πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη. Πρόκειται για βασικό στόχο και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία έχει αναλάβει από τον Μάιο του 2017 πρωτοβουλία για την καθαρή ενέργεια στα νησιά της Ε.Ε. Το σχέδιό για τα νησιά έχει τρεις άξονες:

1) την ανάπτυξη υβριδικών σταθμών για την παραγωγή και αποθήκευση ενέργειας από ΑΠΕ για την κάλυψη των αναγκών των κατοίκων, των επισκεπτών και των επιχειρήσεων,

2) τον εξηλεκτρισμό του στόλου με την αντικατάσταση συμβατικών οχημάτων από ηλεκτρικά αυτοκίνητα, δίκυκλα και ποδήλατα, και

3) τη χρήση καθαρής ενέργειας και στις θαλάσσιες μεταφορές με πλωτά μέσα μηδενικού ανθρακικού αποτυπώματος. Μετά την Τήλο, λοιπόν, που είναι το πρώτο ενεργειακά αυτόνομο νησί στην Ελλάδα, και το νησί – πρότυπο της Αστυπάλαιας, προχωράμε σε συνεργασία με γαλλικές επιχειρήσεις, όπως ανακοινώσαμε πριν από λίγες ημέρες, στη μετατροπή ένα ακόμη νησιού του Νοτίου Αιγαίου σε «πράσινο», το οποίο θα προσδιοριστεί από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

Στόχος μας είναι να αναλάβουμε αντίστοιχες πρωτοβουλίες και για άλλα νησιά. Σύντομα, μάλιστα, θα προχωρήσουμε στη σύσταση επιτροπής στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, η οποία θα αναλάβει τον σχεδιασμό του επιχειρησιακού πλάνου για την αξιοποίηση των διαθέσιμων ευρωπαϊκών πόρων για την απανθρακοποίηση των νησιών, που υπερβαίνουν τα 700 εκατ. ευρώ.

Θέλουμε η Ελλάδα, όπως και στο θέμα της απολιγνιτοποίησης, να αποτελέσει πρωτοπόρο και να διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην προσπάθεια της Ευρώπης να γίνει η πρώτη κλιματικά ουδέτερη ήπειρος έως το 2050.»

Περισσότερες Κατηγορίες

ΘΑΛΑΣΣΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΝ ΠΛΩ

X