Η συνέχιση της πολιτικής για μειώσεις στον αριθμό κρατήσεων για διελεύσεις δεξαμενόπλοιων από το Κανάλι του Παναμά, φέρνει δυσαρέσκεια. Στην εβδομαδιαία του έκθεση, ο μεσίτης Poten σημείωσε ότι τα πετρελαιοφόρα είχαν περιορισμένες διελεύσεις, αλλά μπορεί και να περάσουν από το περιορισμένες, στο καθόλου, καθώς το Κανάλι μειώνει τις κρατήσεις σε 25 ημερησίως από τις 3 Νοεμβρίου και θα μειώσει σταδιακά τον αριθμό των κρατήσεων σε μόλις 18, έως την 1η Φεβρουαρίου 2024, στη χειρότερη ξηρασία των τελευταίων 73 ετών.
Τα Νεο-Panamax δεξαμενόπλοια που τέθηκαν σε λειτουργία το 2016 κυριαρχούν κυρίως, σε σχέση με τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και φορτηγά πλοία με φυσικό αέριο, όσον αφορά τις διαδικασίες διέλευσης.
Σύμφωνα με την εβδομαδιαία έκθεσή του, ο μεσίτης Poten επεσήμανε ότι τα πετρελαιοφόρα ήταν σχετικά μικροί συμμετέχοντες στους αριθμούς διέλευσης του καναλιού, αλλά αυτό μπορεί να πέσει στο μηδέν καθώς το Κανάλι μειώνει τις κρατήσεις του σε 25 ημερησίως από τις 3 Νοεμβρίου και θα μειώσει σταδιακά τον αριθμό των κρατήσεων σε μόλις 18 έως την 1η Φεβρουαρίου 2024, στη χειρότερη ξηρασία των τελευταίων 73 ετών.
Με τη μείωση των κρατήσεων σε 18 μέχρι τον επόμενο Φεβρουάριο, ο Poten προβλέπει ότι αυτές θα καταληφθούν από πλοία εμπορευματοκιβωτίων και τα σπάνια φορτηγά πλοία με φυσικό αέριο.
Η έκθεση σημείωσε ότι λίγα Suezmax διασχίζουν τον κανάλι φορτωμένα, καθώς οι τρέχοντες περιορισμοί στο βάθος, σημαίνουν ότι μπορούν να μεταφέρουν μόνο περίπου 12.000 τόνους φορτίου περισσότερο από ένα Aframax.
“Τα μεγάλα πετρελαιοφόρα δεν θα συμμετέχουν πλέον σε αυτό το εμπόριο. Δεν θα μπορούν να προγραμματίσουν εκ των προτέρων, όπως κάνουν τα πλοία εμπορευματοκιβωτίων και πιθανόν δε θα μπορέσουν να ανταγωνιστούν για τις θέσεις στις δημοπρασίες”, καταγράφεται στην έκθεση. Οι προσφορές για πρόσθετες θέσεις στις δημοπρασίες έχουν αυξηθεί δραματικά τους τελευταίους μήνες, με μια νέα υψηλή νικητήρια προσφορά ύψους 2,85 εκατομμυρίων δολαρίων να αναφέρεται για ένα VLGC. Σε αντίθεση με τα πλοία εμπορευματοκιβωτίων που λειτουργούν με σταθερά προγράμματα, τα tramp πλοία θα αποφύγουν τη διέλευση μέσω του υδάτινου διαδρόμου.
“Η απότομη μείωση στις θέσεις θα εκδιώξει πολλά από τα tramp πλοία (συμπεριλαμβανομένων των πετρελαιοφόρων και των φορτηγών πλοίων) μακριά από τον Κανάλι. Αυτό θα οδηγήσει σε περισσότερη ζήτηση και πιθανώς σε αλλαγές στην αξιοποίηση των τομέων, καθώς μεγαλύτερες διαδρομές μπορεί να ενθαρρύνουν τη χρήση μεγαλύτερων πλοίων,” καταλήγει ο Poten.