Στις αγορές μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και χύδην ξηρού φορτίου επενδύουν Κύπριοι και Έλληνες εφοπλιστές, ανανεώνοντας τους στόλους τους, με πλοία που τους τοποθετούν καλύτερα στις δύο ναυλαγορές.
Στην απόκτηση ενός bulk carrier, τύπου panamax, προχώρησε η Safe Bulkers, συμφερόντων του εφοπλιστή Πόλυ Χατζηιωάννου, έναντι 22 εκατ. δολαρίων.
Η αγορά του πλοίου κατασκευής 2013 (στην Ιαπωνία) και χωρητικότητας 78.000 dwt, θα χρηματοδοτηθεί με αποθεματικά της εταιρείας.
Παράλληλα, η ναυτιλιακή γνωστοποίησε ότι έχει αγοράσει ένα ακόμη ιαπωνικής κατασκευής (2011) πλοίο, ενώ πούλησε πέντε παλαιότερα βαπόρια, εκ των οποίων τρία είναι panamax και δύο kamsarmax.
Τέλος, επισημοποίησε την παραγγελία τεσσάρων πλοίων, τρία εκ των οποίων είναι post panamax και ένα kamsarmax.
“Το νέο απόκτημα είναι μέρος της προσπάθειας της εταιρείας για σταδιακή ανανέωση του στόλου, μέσα από επιλεγμένες αγορές νεότερων μεταχειρισμένων πλοίων ιαπωνικής κατασκευής για την αντικατάσταση παλαιότερου τονάζ ή κινεζικής κατασκευής πλοίων”, επεσήμανε ο πρόεδρος της εταιρείας, Λουκάς Μπαρμπαρής.
“Το κύριο μέρος της στρατηγικής ανανέωσης παραμένει η απόκτηση νεότευκτων προηγμένου σχεδιασμού και ενεργειακής αποδοτικότητας”, κατέληξε.
Με την απόκτηση του Panamax, ο στόλος της Safe Bulkers θα αποτελείται από 43 bulk carriers. Παράλληλα, στο πλαίσιο ανανέωσης του στόλου της, η εταιρεία ανακοίνωσε πως προχώρησε στην παραγγελία 4 bulk carriers, εκ των οποίων 3 post-Panamax και 1 Kamsarmax, ενώ ταυτόχρονα προχώρησε στην πώληση 3 παλαιότερων Panamax και άλλων 2 Kamsarmax.
Σημειώνεται ότι η Safe Bulkers επέστρεψε στην κερδοφορία το ά τρίμηνο του 2021, καθώς ανακοίνωσε κέρδη 21,3 εκατ. δολάρια έναντι ζημιών 9,9 εκατ. δολαρίων το αντίστοιχο τρίμηνο του 2020.