Νέα

  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Η MSC αναγνωρίστηκε ως η μεγαλύτερη γραμμή εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο για το 2021

H μεσογειακή ναυτιλιακή εταιρεία  MSC,  ξεκίνησε τη νέα χρονιά με εξαιρετικούς οιωνούς, καθώς αναγνωρίστηκε ως η μεγαλύτερη εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο από άποψη χωρητικότητας.

Οι αναλυτές δεδομένων και η συμβουλευτική εταιρεία Alphaliner ενημέρωσε την κατάταξή της για τις κορυφαίες 100 εταιρείες και για πρώτη φορά η MSC φιγουράρει στην πρώτη θέση μπροστά από τη Maersk κατά μόλις 1.888 TEU, ένα μικρό κλάσμα της συνολικής χωρητικότητάς σχεδόν 4,3 εκατομμυρίων TEU.

Μια σχετική άνοδος στον κλάδο σε σύγκριση με τη σεβαστή Maersk που κυριάρχησε στην κατάταξη για δεκαετίες, η MSC αναμένεται να συνεχίσει να επιταχύνει την ανάπτυξή της.

Η Alphaliner προβλέπει ότι η MSC θα αυξήσει την τρέχουσα χωρητικότητά της κατά σχεδόν ένα τέταρτο, προσθέτοντας σχεδόν ένα εκατομμύριο TEU στη χωρητικότητά της.

Η εταιρεία Ιδρύθηκε το 1970 και ελέγχεται για περισσότερα από 40 χρόνια από την οικογένεια Aponte. Η MSC ξεκίνησε να λειτουργεί με ένα σκάφος και εξελίχθηκε, μετρώντας σήμερα 645 πλοία στο στόλο της με ονομαστική χωρητικότητα 4.284.728 TEU.

 Η εταιρεία αναφέρει ότι σήμερα προσεγγίζει 500 λιμάνια σε περισσότερες από 230 εμπορικές διαδρομές και μεταφέρει ετησίως περισσότερα από 23 εκατομμύρια TEU. Ένα από τα στοιχεία που βοήθησαν την MSC να επιταχύνει την ανάπτυξή της τα τελευταία χρόνια, είναι η χρήση ναυλωμένων πλοίων με μικρότερο ιδιόκτητο στόλο. Επί του παρόντος, η MSC αναφέρεται ότι κατέχει μόλις 260 από τα πλοία της χωρητικότητας 1,5 εκατομμυρίου TEU με σχεδόν τα δύο τρίτα της χωρητικότητάς της, να προέρχονται από πλοία κυρίως με μακροχρόνιες ναυλώσεις.

«Αυτό δεν σημαίνει τίποτα», είπε στο Bloomberg ο Σόρεν Σκού, Διευθύνων Σύμβουλος της Maersk, κατά τη διάρκεια μιας συνέντευξης στα τέλη Δεκεμβρίου 2021. Ο Σκού, ο οποίος ανέλαβε τα ηνία της ναυτιλιακής εταιρείας το 2016, έχει πει επανειλημμένα ότι δεν επικεντρωνόταν στο μέγεθος, αλλά σε μια επιχειρηματική στρατηγική να εξελίξει τη Maersk σε εταιρεία logistics ξηράς και θαλάσσης για τους πελάτες της.

Οι ρίζες της  Maersk εντοπίζονται στο 1904, ενώ το 1975 ξεκίνησε τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων το  με το πρώτο από τα εννέα νεότευκτα πλοία.

Το Adrian Maersk αναχώρησε από το Newark του New Jersey στις 5 Σεπτεμβρίου 1975, μεταφέροντας μόλις 385 κοντέινερ. Υπό την ηγεσία του Skou, η Maersk επιταχύνει την επένδυσή της στον κλάδο των logistics.

Επόπτευε την πώληση των δεξαμενόπλοιων και των επιχειρήσεων πετρελαίου, ενώ φέτος η Maersk ανακοίνωσε επενδύσεις σε νέες πράσινες τεχνολογίες και επέκτεινε τις λειτουργίες τερματικού σταθμού της. Τον Δεκέμβριο, η Maersk ανακοίνωσε τη μεγαλύτερη εξαγορά της, το σχέδιο εξαγοράς της LF Logistics, μιας εταιρείας συμβάσεων εφοδιαστικής με έδρα το Χονγκ Κονγκ, αξίας 3,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Ο δανικός ναυτιλιακός κολοσσός διαθέτει σήμερα στόλο 738 πλοίων με χωρητικότητα που επίσης πλησιάζει τα 4,3 εκατομμύρια TEU. Η Maersk κατέχει το 60 τοις εκατό του στόλου της με 330 πλοία. Σε αντίθεση με τους ανταγωνιστές της, η Maersk δεν έχει ακόμη ανακοινώσει σχέδια για μεγάλη επέκταση του στόλου πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Εκτός από την MSC, άλλοι μεγάλοι αερομεταφορείς που κυμαίνονται από τους CMA CGM έως Hapag, COSCO, ONE, Evergreen και HMM, έχουν ανακοινώσει σχέδια για τουλάχιστον 20 τοις εκατό επέκταση της χωρητικότητάς τους.

Περισσότερες Κατηγορίες

ΘΑΛΑΣΣΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΝ ΠΛΩ

X