Η Cosco Shipping Ports, η θυγατρική εταιρεία που λειτουργεί τερματικά και λιμάνια της ναυτιλιακής εταιρείας που ανήκει στην κινεζική κυβέρνηση, αναφέρει ότι αποκτά μερίδια σε δύο τερματικά του κυριότερου λιμανιού της Ταϊλάνδης. Είναι ένα κρίσιμο βήμα για την εταιρεία να επεκτείνει την επιρροή της στη Νοτιοανατολική Ασία και να υποστηρίξει τις προσπάθειες της Κίνας να αυξήσει την επιρροή της στην περιοχή.
Το λιμάνι Λαέμ Τσάμπανγκ είναι το μεγαλύτερο λιμάνι της Ταϊλάνδης, καταλαμβάνοντας περίπου το 80% της διακίνησης κοντέινερ της χώρας. Ξεκίνησε τη λειτουργία του τις αρχές της δεκαετίας του 1990 και βρίσκεται περίπου 80 μίλια από την Μπανγκόκ, κοντά στα κύρια βιομηχανικά και κατασκευαστικά κέντρα της χώρας, συμπεριλαμβανομένης της Ραγιόνγκ.
Σύμφωνα με τους όρους των παράλληλων συμφωνιών, η Cosco θα αποκτήσει το 12,5% του τερματικού Ταϊλάιμ Τσάμπανγκ (TLT) και το 30% του τερματικού Χάτσισον Λαέμ Τσάμπανγκ (HLT), και τα δύο στο λιμάνι Λαέμ Τσάμπανγκ και ελεγχόμενα από τη Χάτσισον. Η εταιρεία λειτουργεί το TLT από το 2002 και έχει αρχίσει να επεκτείνει τη δραστηριότητά της στην περιοχή με το HLT, το οποίο ξεκίνησε το 2006.
Η επέκταση λειτουργιών συνεχίζεται, προσθέτοντας επιπλέον θέσεις ελλιμενισμού και χωρητικότητα. Η Cosco αναφέρει ότι θα αποκτήσει πρόσβαση σε επτά θέσεις ελλιμενισμού στο λιμάνι. Μόλις η τρέχουσα επέκταση είναι λειτουργική, η συνολική ετήσια χωρητικότητα αναμένεται να φτάσει περίπου τα 6,7 εκατομμύρια TEU. Η Cosco δαπανά περίπου 110 εκατομμύρια δολάρια για τα μερίδια στους δύο τερματικούς σταθμούς, καθώς και για ένα ποσοστό στο λιμάνι Σοχνα στο βόρειο άκρο της Ερυθράς Θάλασσας στην Αίγυπτο, στη διαδρομή προς τη διώρυγα του Σουέζ.
Η Cosco επισημαίνει την εξαιρετική συνδεσιμότητα του λιμανιού Λαέμ Τσάμπανγκ με τις παγκόσμιες εμπορικές διαδρομές, δηλώνοντας ότι το καθιστά «ιδανική πύλη για τη διεθνή ναυσιπλοΐα». Η Κίνα έχει επιδιώξει εδώ και καιρό να αποκτήσει ένα προπύργιο στην Ταϊλάνδη για να υποστηρίξει τις προσπάθειές της για την επέκταση του εμπορίου στη Νοτιοανατολική Ασία. Η Cosco αναφέρεται στην πρωτοβουλία του Ανατολικού Οικονομικού Διαδρόμου της Ταϊλάνδης, η οποία, όπως λέει, θα ενισχύσει περαιτέρω την μακροπρόθεσμη ανάπτυξη και τις προοπτικές του λιμανιού Λαέμ Τσάμπανγκ και της γύρω περιοχής.
Σε αντίθεση με άλλες περιοχές, όπως η Γερμανία, όπου η Cosco αντιμετώπισε ισχυρή αντίσταση στην αγορά ποσοστού σε τερματικό στο Αμβούργο, η εταιρεία γίνεται ευπρόσδεκτη στην Ταϊλάνδη. Η εταιρεία αναφέρει ένα «σταθερό και ευνοϊκό ρυθμιστικό περιβάλλον» στην Ταϊλάνδη, το οποίο, όπως λέει, ελαχιστοποιεί τους λειτουργικούς κινδύνους της. Η Cosco δήλωσε στην ανακοίνωσή της ότι η συμφωνία ευθυγραμμίζεται με την μακροπρόθεσμη στρατηγική πρόθεσή της να εμβαθύνει την οικονομική και εμπορική συνεργασία Κίνας-Ταϊλάνδης.