Πρωτοπόρος στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία γίνεται η Avin International συμφερόντων της οικογένειας Βαρδινογιάννη. Και αυτό γιατί είναι, ίσως, η πρώτη ναυτιλιακή που έβαλε παραγγελία σε κινεζική γιάρδα για την κατασκευή δεξαμενόπλοιου το οποίο θα μπορεί να καταναλώνει αμμωνία ως καύσιμο. Πλοίο το οποίο ναυπηγείται με τις νέες προδιαγραφές στο πλαίσιο των κανονισμών για τη μείωση της εκπομπής αερίων CO2 από τη ναυτιλία.
Τα New Times Shipbuilding ναυπηγoύν για την AVIN το χωρητικότητας 156.500 τόνων dw suezmax δεξαμενόπλοιο με βάση σχέδιο του αμερικανικού νηογνώμονα ABS. Βάση των προδιαγραφών του σχεδίου το πλοίο θα μιορεί να χρησιμοποεί ως καύσιμο αμμωνία ή LNG- υγροποιημένο φυσικό αέριο, μέσω πρόσθετων μετασκευών στη μηχανή του.
Το πλοίο αναμένεται να παραδοθεί στην ΑVIN το 2022, θα μπορεί να καίει συμβατικό καύσιμο και ο Όμιλος Βαρδινογιάννη θα αποφασίσει ποιο χαμηλό σε co2 καύσιμο θα χρησιμοποιήσει όσο προχωράει η βιομηχανία τροφοδοσίας καυσίμων εξελίσσεται.
Σύμφωνα με τον technical manager της AVIΝ, τον Μιχάλη Ανδρουλάκη, η αμμωνία φαίνεται ότι θα είναι το πιο διαδεδομένα προσιτό και πολλά υποσχόμενο ουδέτερο καύσιμο όσο αφορά της απανθρακοποίηση της ναυτιλίας η οποία έχει ως στόχο την απάλειψη της εκπομπής αερίων από τα πλοία της τα επόμενα 30 χρόνια.
Το πλοίο της AVIN θα έχει μηχανή τύπου MAN ME και χώρο για τη μελλοντική εγκατάσταση δεξαμενών καυσίμων για αποθήκευση LNG ή αμμωνίας.