Νέα

  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Η υπερπροσφορά εμπορευματοκιβωτίων μειώνει τις τιμές μεταχειρισμένων

Ta τελευταία σημάδια που παρουσιάζονται στις αγορές μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, υποδεικνύουν υπερπροσφορά εμπορευματοκιβωτίων, η οποία οδηγεί στη σταδιακή πτώση των τιμών μεταχειρισμένων εμπορευματοκιβωτίων σε παγκόσμια κλίμακα

Παρά το γεγονός ότι οι παγκόσμιοι όγκοι ναυτιλίας παραμένουν υψηλοί, η επιβράδυνση της ζήτησης και η καλύτερη χρησιμοποίηση συμβάλλουν στη βραχυπρόθεσμη πτώση της τιμής των κιβωτίων, η οποία αναμένεται να εξισορροπηθεί αργά, αλλά σταθερά. 

Όπως εξήγησε ο συνιδρυτής της εταιρείας Container xChange, Κρίστιαν Ρολοφς, με το άνοιγμα των αγορών η ζήτηση αμβλύνεται και η υπερπροσφορά είναι ένα φυσικό αποτέλεσμα των δυνάμεων ζήτησης-προσφοράς που εξισορροπούνται σε νέα επίπεδα.

Ανέφερε ακόμη ότι η υπερπροσφορά δεν αποτελεί έκπληξη, καθώς οι μέσες τιμές των εμπορευματοκιβωτίων και τα επιτόκια χρηματοδοτικής μίσθωσης μειώνονται παγκοσμίως από τον Σεπτέμβριο-Οκτώβριο του 2021.

Σε μια νέα ανάλυση της αγοράς για το περασμένο έτος, το Container xChange τονίζει ότι η τιμή των μεταχειρισμένων κιβωτίων βρίσκεται σε σταθερή πτώση τόσο στα λιμάνια των Ηνωμένων Πολιτειών και της Βόρειας Ευρώπης όσο και στην Κίνα από τον Αύγουστο του 2021. Η τιμή των κιβωτίων έχει μειωθεί κατά 20% από την αρχή του έτους. Συγκριτικά, οι τιμές των μεταχειρισμένων εμπορευματοκιβωτίων, ωστόσο, είχαν μειωθεί από το ένα τέταρτο στο ένα τρίτο στους 11 μήνες από τον Αύγουστο του 2021.

Οι μεγαλύτερες μειώσεις τιμών σημειώθηκαν τόσο στα μεγάλα κινεζικά λιμάνια όσο και στα μεγάλα λιμάνια εμπορευματοκιβωτίων της Βόρειας Ευρώπης. Οι τιμές στην Κίνα μειώνονται έως και κατά ένα τρίτο από περίπου 6.000 $ στα λιμάνια της Σαγκάης, του Ningbo και του Qingdao τον Αύγουστο του 2021, προσεγγίζοντας τα $4.000 τον Ιούνιο του τρέχοντος έτους. 

Οι τιμές των εμπορευματοκιβωτίων στο Ρότερνταμ, το Αμβούργο και την Αμβέρσα παρουσίασαν παρόμοια πτώση από τα 4.000 $ σε λίγο κάτω από τα $3.000, ενώ στις Ηνωμένες Πολιτείες η τιμολόγηση ήταν πιο ασταθής. Γενικά, οι τιμές στις ΗΠΑ μειώθηκαν από 3.500 έως 4.000 δολάρια σε 3.000 δολάρια, αλλά πρόσφατα οι τιμές στα λιμάνια της Νότιας Καλιφόρνια ανέκαμψαν από τα χαμηλά επίπεδα τον Απρίλιο, στα επίπεδα των 3.500 έως 3.700 δολαρίων τον Ιούνιο.

Κύριος παράγοντας που οδήγησε τις τιμές πολύ πιο κάτω από τα ιστορικά χαμηλά επίπεδα, ήταν η κρίση από την πλευρά της προσφοράς τα τελευταία δύο χρόνια λόγω της επιμήκυνσης των χρόνων κυκλοφορίας των εμπορευματοκιβωτίων που προκλήθηκαν από τη συμφόρηση στην αλυσίδα εφοδιασμού.

Οι αναλυτές της αγοράς Drewry, τόνισαν την περασμένη εβδομάδα, το βάθος της υπερπροσφοράς που πίστευαν ότι αναπτύσσεται για εμπορευματοκιβώτια. Τα στοιχεία τους δείχνουν μια τρέχουσα υπερβολή σχεδόν έξι εκατομμυρίων TEU στην παγκόσμια αγορά. Εκτίμησαν ότι η παγκόσμια δεξαμενή εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε κατά 13 τοις εκατό σε σχεδόν 50 εκατομμύρια TEU το 2021, τρεις φορές περισσότερο από την προηγούμενη τάση ανάπτυξης. Ωστόσο, προέβλεψαν ότι θα ήταν ένα βραχυπρόθεσμο φαινόμενο, καθώς οι αγορές εξισορροπήθηκαν μετά τη διετή άνοδο των όγκων και προετοιμάζονται για το επερχόμενο κύμα εισαγωγών νέων εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ 2023 και 2026.

Περισσότερες Κατηγορίες

ΘΑΛΑΣΣΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΝ ΠΛΩ

X