Για τους παρατηρητές που βρίσκονται αρκετό καιρό στις θαλάσσιες μεταφορές, η καταστροφική κατάρρευση της γέφυρας της Βαλτιμόρης έφερε στο μυαλό τα μαθήματα που αποκτήθηκαν το 1980, όταν το φορτηγό πλοίο Summit Venture χτύπησε και κατέστρεψε το μισό της γέφυρας Sunshine Skyway της Τάμπα. 35 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους σε εκείνο το ατύχημα, οδηγώντας σε μια δεκαετία επανεξέτασης του σχεδιασμού των γεφυρών των αυτοκινητοδρόμων.
Η γέφυρα Skyway ανακατασκευάστηκε με ένα οχυρό προστατευτικών “δελφινιών” από σκυρόδεμα (μια ομάδα πασσάλων που παρατάσσονται μεταξύ τους για να χρησιμεύουν ποικιλοτρόπως ως προστατευτικό σκληρό σημείο κατά μήκος μιας αποβάθρας, σε μια πλωτή οδό ή κατά μήκος μιας ακτής), αλλά δεν είναι σαφές εάν η γέφυρα Francis Scott Key της Βαλτιμόρης έτυχε εργασιών αναβάθμισης για να ανταποκριθεί σε παρόμοιο επίπεδο πριν χτυπηθεί από το πλοίο-container Dali την Τετάρτη το πρωί.
Η γέφυρα Key της Βαλτιμόρης εγκαινιάστηκε το 1977, τρία χρόνια πριν από την καταστροφή της γέφυρας Skyway (και δύο χρόνια μετά από ένα παρόμοιο δυστύχημα στην Τασμανία). Βάσει οπτικών αποδεικτικών στοιχείων, η γέφυρα Key είχε ένα μικρό “δελφίνι” σε κάθε πλευρά των πυλώνων του κεντρικού ανοίγματος, που προοριζόταν είτε για προστασία από διάβρωση, είτε για άμυνα κατά των προσκρούσεων. Όταν το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Dali πλησίασε νωρίς το πρωί της Τετάρτης, το πλοίο φαινόταν να περνάει δίπλα από το “δελφίνι” και να χτυπάει απευθείας τον πυλώνα με την πλώρη της δεξιάς πλευράς.
Ο δικηγόρος της περιοχής της Τάμπα Στήβεν Γιέριντ ενεπλάκη στην αντιμετώπιση της καταστροφής της γέφυρας Skyway το 1980 και δήλωσε στα τοπικά μέσα ενημέρωσης ότι όταν είδε το σύστημα απο της γέφυρας Key, του φάνηκε πολύ οικείο. “Ένιωσα όχι μόνο σοκ, αλλά και ακραία θλίψη, γιατί ήξερα ότι άλλοι άνθρωποι έπρεπε να χάσουν άσκοπα τη ζωή τους για να μάθουν ένα μάθημα που διδάχτηκε πριν από 44 χρόνια”, δήλωσε ο Γιέριντ.
Τα διδάγματα της γέφυρας Skyway καταγράφηκαν και κωδικοποιήθηκαν από την AASHTO, τον οργανισμό τυποποίησης αυτοκινητοδρόμων της Αμερικής, το 1991. Οι κανόνες καθορίζουν τις απαιτήσεις προστασίας για γέφυρες νεότερης κατασκευής και κατευθύνσεις για την αναβάθμιση παλαιών κατασκευών. Οι κίνδυνοι εξακολουθούσαν να υπάρχουν: το 2002, μια ρυμούλκηση φορτηγίδων χτύπησε έναν πυλώνα της γέφυρας I-40 στο Webbers Falls της Οκλαχόμα, καταστρέφοντας το άνοιγμα και σκοτώνοντας 14 άτομα.