Ακόμη μία πρωτιά για την ναυτιλία της Νορβηγίας, με την ανάπτυξη του MF Hydra, του πρώτου εμπορικού πλοίου που λειτουργεί με υγρό υδρογόνο.
Το σκάφος είναι πρωτοπόρο στην τεχνολογία του υδρογόνου, ενώ η ανάπτυξη του συμβάλλει στον καθορισμό των κανόνων για την εμπορική ναυτιλία με υδρογόνο.
Ενώ υπάρχουν μερικά παραδείγματα θαλάσσιων μεταφορών με καύσιμα υδρογόνου που βρίσκονται ήδη σε υπηρεσία, όπως ένα σκάφος εργασίας που κυκλοφόρησε πέρυσι από την CMB.TECH του Βελγίου, είναι επιτακτική η ανάγκη για περαιτέρω ανάπτυξη τους.

Οι εταίροι σε αυτό το νέο έργο τονίζουν ότι όταν ξεκίνησαν οι εργασίες για το MF Hydra, τόσο η τεχνολογία όσο και οι κανονισμοί από τους νηογνώμονες και τη Νορβηγική Ναυτιλιακή Αρχή ήταν ανεπαρκείς. Το έργο τους, μεταξύ άλλων, βοήθησε στην προώθηση αυτών των πολιτικών, με τους πρώτους κανονισμούς που ισχύουν για το χειρισμό και τη χρήση πλοίων που τροφοδοτούνται με υδρογόνο.
Η Νορβηγία έχει παράδοση στην καινοτομία στο χώρο της ναυτιλίας. Το MF Glutra που κυκλοφόρησε το 2000, ήταν το πρώτο οχηματαγωγό που λειτουργεί με υγροποιημένο φυσικό αέριο. Πριν από έντεκα χρόνια, η NPRA προκήρυξε διαγωνισμό που κατέληξε στην κατασκευή του MF Ampere, ενός ηλεκτρικού πορθμείου με κίνηση προπέλας. Ζήτησαν επίσης την καινοτομία του πορθμείου με καύσιμα υδρογόνου, ενώ η Norled προχωρά επίσης με μεγαλύτερα πορθμεία με ηλεκτρικές μπαταρίες.
Εκτός από τις προκλήσεις που σχετίζονται με το υδρογόνο, το πλοίο προσαρμόστηκε με καθολική σχεδίαση με φαρδιούς δρόμους πρόσβασης χωρίς κατώφλι και χωρίς τη χρήση ανελκυστήρα. Υπάρχουν επίσης μεγάλοι κοινόχρηστοι χώροι για τους επιβάτες με παράθυρα που θα παρέχουν πολύ φυσικό φως στο σαλόνι και ένας χώρος θέασης για την εγκατάσταση υδρογόνου.
Το MF Hydra έχει μήκος 270 πόδια με δοκό 56 ποδιών. Έχει χωρητικότητα 299 επιβατών καθώς και 80 αυτοκινήτων και 10 τρέιλερ φορτίου. Το σκάφος σχεδιάστηκε για να χρησιμοποιεί τρεις τόνους υγρού υδρογόνου κάθε τρεις εβδομάδες.
Διαθέτει δεξαμενές αποθήκευσης υδρογόνου 80 cbm και αναμένεται να μειώσει τις ετήσιες εκπομπές άνθρακα έως και 95 τοις εκατό.


