Η ΕΕ μπορεί να απαγορεύσει τις μεταφορές από δεξαμενόπλοια που παραβιάζουν τις κυρώσεις
Καθώς οι Ρώσοι παραγωγοί πετρελαίου αναζητούν τρόπους για να μεταφέρουν το αργό τους σε νέες, μη δυτικές αγορές, οι μεταφορές από πλοίο σε πλοίο έχουν γίνει μια μέθοδος επιλογής. Οι λειτουργίες STS επιτρέπουν στα μικρότερα δεξαμενόπλοια Suezmax που εξυπηρετούν τα λιμάνια της Βαλτικής, να μεταφορτώνουν τα φορτία τους σε VLCC για οικονομικά ταξίδια μεγάλων αποστάσεων στην Ασία.
Λιγότερο νόμιμες μεταφορές STS χρησιμοποιούνται για να κρύψουν την προέλευση του ρωσικού πετρελαίου και να κρατήσουν το εμπόριο κρυφό από τους περίεργους. Τα νερά της Μεσογείου στα ανοιχτά της Θέουτας και της Καλαμάτας είναι ιδιαίτερα διαδεδομένα για αυτές τις επιχειρήσεις.
Οι μεταφορές στην ανοικτή θάλασσα είναι πέρα από την εμβέλεια των κανονισμών των παράκτιων κρατών, αλλά τα κράτη μπορούν ακόμα να λάβουν μέτρα κατά των δεξαμενόπλοιων που πιστεύεται ότι λειτουργούν κατά παράβαση των κυρώσεων. Η Ευρωπαϊκή Ένωση εξετάζει ένα σχέδιο για την απαγόρευση της πρόσβασης στα λιμάνια για δεξαμενόπλοια που αγνοούν τις κυρώσεις και πραγματοποιούν μεταφορές στη θάλασσα.
Επικαλούμενη την αύξηση των «παραπλανητικών πρακτικών» και τον σχετικό κίνδυνο ρύπανσης σε περίπτωση που η μεταφορά STS πάει στραβά, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε ότι τα πλοία που συνδέονται με εργασίες μεταφόρτωσης που παραβιάζουν το ανώτατο όριο τιμών της G7, ενδέχεται σύντομα να απαγορευθούν από τους λιμένες της ΕΕ. Η Ισπανία έχει ήδη προσπαθήσει να λάβει παρόμοια μέτρα σε περιορισμένη κλίμακα.
Σύμφωνα με το ανώτατο όριο τιμών, οι ναυτιλιακές οντότητες που εδρεύουν στην G7 , δεν μπορούν να επιτρέψουν τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου με τιμή άνω των 60 δολαρίων ανά βαρέλι. Υπάρχουν άφθονα στοιχεία μη συμμόρφωσης σε ορισμένες δικαιοδοσίες, ιδιαίτερα στις αγορές του Ειρηνικού – που συχνά ενεργοποιείται από την απόκρυψη της δραστηριότητας και των λιμένων κλήσης, με την απενεργοποίηση του AIS. Η Ευρώπη πρότεινε επίσης την απαγόρευση των δεξαμενόπλοιων που απενεργοποιούν το AIS τους, προκειμένου να αποθαρρυνθεί αυτή η πρακτική.
Δεδομένων των περιορισμών στους δυτικούς παίκτες, οι Ρώσοι εξαγωγείς αργού βασίζονται όλο και περισσότερο στην χωρητικότητα, χωρίς διασυνδέσεις με την G7. Η Sun Ship Management Ltd. με έδρα το Ντουμπάι εκμεταλλεύεται τον πρώην στόλο δεξαμενόπλοιων Sovcomflot και η Ινδή ιδιοκτήτρια Gatik Ship Management αύξησε τον στόλο της, από δύο πλοία σε 58, σε διάστημα ενός έτους λόγω του ρωσικού εμπορίου πετρελαίου. Αυτά τα πλοία είναι συχνά ασφαλισμένα σε Ινδούς ή Ρώσους ασφαλιστές, με αμφισβητήσιμη ικανότητα πληρωμής σε περίπτωση μεγάλης διαρροής. Αφού δεν έχουν δεσμούς με την G7, αυτοί οι ιδιοκτήτες είναι ελεύθεροι να μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο σε οποιοδήποτε επίπεδο τιμής, χωρίς φόβο απαγόρευσης της ΕΕ