Η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά καθυστέρησε τους προγραμματισμένους πρόσθετους περιορισμούς για τα πλοία διέλευσης που επρόκειτο να τεθούν σε ισχύ στις 25 Ιουνίου.
Οικονομολόγοι προειδοποιούν για την πιθανότητα σημαντικού αντίκτυπου στο παγκόσμιο εμπόριο και ιδιαίτερα στις Ηνωμένες Πολιτείες, οι οποίες παραμένουν ο μεγαλύτερος πελάτης της Διώρυγας του Παναμά.
Η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά ανέφερε ότι οι περιορισμοί του σχεδίου επηρεάζουν κυρίως τα φορτωμένα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Υπάρχουν αναφορές πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που εκφορτώνουν εμπορευματοκιβώτια για αποστολή σιδηροδρομικώς, καθώς το κανάλι αύξησε τους περιορισμούς του βυθίσματος φέτος. Στα τρέχοντα επίπεδα βύθισης, η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά, αναφέρει ότι οι μεταφορείς φυσικού αερίου, που αποτελούν το άλλο μεγάλο τμήμα των πλοίων που διέρχονται από τα κανάλια, παραμένουν ανεπηρέαστοι.
Η αρχή του καναλιού είχε προγραμματίσει περαιτέρω μείωση κατά μισό πόδι στα ρεύματα από τις 24 Ιουνίου για τις κλειδαριές Neopanamax. Ήταν προγραμματισμένο να μειωθούν στα 43,5 πόδια κάτω από το πρόσφατο επίπεδο των 44 ποδιών. Το κανάλι είχε επίσης προγραμματίσει να κάνει μια μείωση μισού ποδιού στις 9 Ιουλίου.
«Λόγω των ευνοϊκών καιρικών συνθηκών που σημειώθηκαν τις τελευταίες ημέρες στη λεκάνη απορροής του καναλιού, η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά ανακοινώνει την αναβολή των μέγιστων επιτρεπόμενων ρευμάτων», έγραψαν σε μια συμβουλή για τη ναυτιλία.
Η μετεωρολογική υπηρεσία του Παναμά προβλέπει κάποια ανακούφιση από την παρατεταμένη ξηρασία, αν και οι παγκόσμιες προβλέψεις λένε ότι η εμφάνιση του Ελ Νίνιο θα μπορούσε να οδηγήσει σε περαιτέρω μείωση των βροχοπτώσεων, ακόμη και όταν η χώρα εισέρχεται στην παραδοσιακή περίοδο των βροχών. Ωστόσο, οι βραχυπρόθεσμες προγνώσεις, προβλέπουν βροχή έως και τρεις ίντσες ή περισσότερο.
Η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά έχει επίσης αρχίσει αθόρυβα να μειώνει τον αριθμό των πλοίων που διέρχονται από τις αρχικές κλειδαριές. Όπως αναφέρει το CNBC, ένα σημείωμα προς τις ναυτιλιακές εταιρείες ενημέρωσε ότι το κανάλι θα εξοικονομήσει νερό, μειώνοντας τις διελεύσεις σε 30 έως 32 πλοία την ημέρα, από 34 σε 36 πλοία που διέρχονται από τις κλειδαριές Panamax κάθε μέρα. Η έκθεση τονίζει ότι χρειάζονται περισσότερα από 50 εκατομμύρια γαλόνια για να μετακινηθεί ένα πλοίο, μέσα από ένα σύνολο κλειδαριών και σε αντίθεση με τις νεότερες κλειδαριές, οι αρχικές κλειδαριές Panamax δεν ανακτούν το νερό που χρησιμοποιήθηκε στη λειτουργία.
Η δυνατότητα μείωσης του αριθμού των διελεύσεων, είχε αναφερθεί ως πιθανό μέσο για τη διατήρηση του νερού, που θα είχε μικρότερο συνολικό αντίκτυπο στη ναυτιλία. Δεν υπήρχε καμία ένδειξη για το πόσο καιρό θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για να αποτραπούν οι πρόσθετοι περιορισμοί βυθίσματος.