Νέα

  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΝ ΠΛΩ

Η Γαλλία ψηφίζει για την απαγόρευση της εξόρυξης βαθέων υδάτων στα ύδατά της

Με απόλυτη πλειοψηφία στη γαλλική εθνοσυνέλευση, το κοινοβούλιο της χώρας  ψήφισε υπέρ της απαγόρευσης της εξόρυξης βαθέων υδάτων.

Η Εθνοσυνέλευση προτρέπει τώρα την κυβέρνηση να υιοθετήσει το μορατόριουμ.

Η εξόρυξη βαθέων υδάτων, αναφέρεται στη χρήση βαρέων μηχανημάτων που χρησιμοποιούνται στον πυθμένα του ωκεανού για την αναρρόφηση μικρών πετρωμάτων που περιέχουν σπάνια μέταλλα. Αν και βρίσκεται ακόμη σε στάδιο διερεύνησης, οι εταιρείες ενδιαφέρονται πολύ για το κοβάλτιο, το νικέλιο και το μαγγάνιο που θα μπορούσαν να εξαχθούν για τις μπαταρίες αυτοκινήτων.

Αλλά οι επιστήμονες ανησυχούν για τις δυνητικά καταστροφικές επιπτώσεις στα θαλάσσια οικοσυστήματα. Όπως επίσης και το κλίμα, δεδομένων των τεράστιων ποσοτήτων CO2 που αποθηκεύονται σε αυτά τα βάθη.

Ο Νικολά Θιέρη,  βουλευτής των Πρασίνων που κατέθεσε την πρόταση, χαιρέτισε την ψηφοφορία ως  «νίκη για τον βυθό και τους περιβαλλοντολόγους».

Ο Εμανουέλ Μακρόν έχει ήδη καταστήσει ξεκάθαρη την αντίθεσή του στην εξόρυξη στην ανοικτή θάλασσα – κυρίως στο COP27, ζητώντας  ένα νέο νομικό πλαίσιο για να σταματήσουν οι συνεχιζόμενες εξορυκτικές δραστηριότητες.

Από τα 200 μέτρα και κάτω, οι «βαθιές θάλασσες» της Γης αποτελούν το 90 τοις εκατό του ωκεανού. Επειδή είναι τόσο απρόσιτα τα νερά σε τέτοια βάθη, εξακολουθούν να κρύβουν τεράστια μυστήρια για την επιστήμη.

Αυτή η έλλειψη επιστημονικής γνώσης συνιστά «μεγάλο κίνδυνο για τη διαφύλαξη αυτών των περιοχών», σύμφωνα με το νέο ψήφισμα της Εθνοσυνέλευσης, το οποίο τις αποκαλεί «κοινή κληρονομιά της ανθρωπότητας».

Τα περισσότερα από τα είδη σε αυτά τα απομακρυσμένα οικοσυστήματα, έχουν προσαρμοστεί στις μοναδικές συνθήκες του βάθους των ωκεανών και είναι εξαιρετικά ευάλωτα στην ανθρώπινη ενόχληση.

Μια ακόμη μεγαλύτερη υπαρξιακή απειλή είναι η απελευθέρωση αερίων του θερμοκηπίου που δεσμεύονται στα ωκεάνια εδάφη.

Τον Σεπτέμβριο του 2022, η καναδική εταιρεία The Metal Company έλαβε μια «άδεια δοκιμής» για να εξάγει πάνω από 3.000 τόνους πολυμεταλλικών «οζιδίων» (μικρών πετρωμάτων) 4.000 μέτρα βάθος στην καρδιά του Ειρηνικού.

Μυστικά πλάνα από τις πρώτες δοκιμές του δείχνουν ένα μαύρο ρεύμα ιζήματος να εκτοξεύεται από το πλοίο. Η γαλλική εφημερίδα Le Monde αναφέρει ότι αυτό έπαιξε μεγάλο ρόλο στην κοινοβουλευτική συζήτηση.

Αποφασισμένη να δώσει το παράδειγμα στα δικά της ύδατα, η Γαλλία ακύρωσε ένα «έργο επίδειξης υποβρύχιας εκμετάλλευσης», προσθέτει η εφημερίδα.

Πηγή: Euronews

Περισσότερες Κατηγορίες

ΘΑΛΑΣΣΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΝ ΠΛΩ

X