Με τη συνεχιζόμενη και επιδεινούμενη απειλή για τη ναυτιλία κατά τη διέλευση πλοίων από την περιοχή που πολιορκούν με τις επιθέσεις τους οι αντάρτες των Χούθι στην Υεμένη, η IBF Warlike Operations Area Committee (WOAC) συμφώνησε να επεκτείνει την περιοχή υψηλού κινδύνου για να συμπεριλάβει τον Κόλπο του Άντεν και τα γύρω ύδατα.
Ο Στέφεν Κότον, Γενικός Γραμματέας της Διεθνούς Ομοσπονδίας Εργαζομένων στις Μεταφορές (ITF), μιλώντας στο Seatrade Maritime News στη Σιγκαπούρη, εξήγησε ότι κατέληξαν σε συμφωνία στο πλαίσιο του Διεθνούς Φόρουμ Διαπραγματεύσεων ότι αν και η περιοχή δεν ανακηρύχθηκε επίσημα εμπόλεμη ζώνη, στην πραγματικότητα έχει όλα τα χαρακτηριστικά μίας εμπόλεμης ζώνης.
Οι συμφωνίες του IBF καλύπτουν περισσότερους από 250.000 ναυτικούς που εργάζονται σε περισσότερα από 10.000 πλοία και καταλήγουν σε συμφωνίες μεταξύ της ITF και της κοινής διαπραγματευτικής ομάδας που εκπροσωπεί τους εργοδότες.
Ο Κότον ανέφερε επίσης ότι οι επιθέσεις των ανταρτών Χούθι στην Υεμένη, που ξεκίνησαν πριν από τρεις μήνες, είχαν δημιουργήσει μια τεράστια αίσθηση αναταραχής μεταξύ των ναυτικών που ήθελαν να μάθουν ποια είναι τα δικαιώματά τους.
«Αν θέλουν να κατέβουν, μπορούν να κατέβουν; Και η απάντηση είναι ναι. Αλλά χρειάζεται υψηλό επίπεδο προσχεδιασμού», ανέφερε ο Κότον. Για παράδειγμα, είπε ότι το τελευταίο λιμάνι πριν από τον Κόλπο του Άντεν και την Ερυθρά Θάλασσα θα μπορούσε να είναι η Σιγκαπούρη, που βρίσκεται χιλιάδες μίλια μακριά.
Σύμφωνα με τη συμφωνία του IBF, εάν οι ναυτικοί αρνηθούν να πλεύσουν στην περιοχή, οι εταιρείες πρέπει να πληρώσουν για επαναπατρισμό και αποζημίωση ίση με τον βασικό μισθό δύο μηνών. Η αποζημίωση δεν ισχύει εάν ο ναυτικός μετατεθεί σε άλλο σκάφος που ανήκει ή σχετίζεται με τον ίδιο ιδιοκτήτη/διαχειριστή, με τον ίδιο βαθμό μισθό και όλους τους συμφωνημένους όρους εργοδότησης που υπάρχουν.