Η αξιοπιστία των δρομολογίων για το τμήμα των εμπορευματοκιβωτίων ανέκαμψε από τα χαμηλά του Ιανουαρίου και του Απριλίου και έφτασε στο υψηλότερο σημείο του 2024. Ενώ η βιομηχανία κατάφερε να σταθεροποιηθεί μετά τους κλυδωνισμούς που προκάλεσαν οι εκτροπές στην Ερυθρά Θάλασσα, εντούτοις αυτό το κομμάτι της βιομηχανίας παραμένει ακόμη πολύ πίσω. πελάτες της ότι ο πόνος θα συνεχιστεί.
Ωστόσο, το ποσοστό είναι 10 ποσοστιαίες μονάδες πίσω από την ανάκαμψη που ήρθε με το πέρας της πανδημίας το 2023.
Ο CEO της Maersk, Βίνσεντ Κλερκ, μιλώντας στους πελάτες τους είπε ότι οι επόμενοι μήνες θα συνεχίσουν να είναι δύσκολοι για τους μεταφορείς καθώς προέβλεψε ότι οι διαταραχές στην Ερυθρά Θάλασσα θα συνεχιστούν μέχρι το τρίτο τρίμηνο του 2024. Σημείωσε ότι οι εκτεταμένες περιστροφές για να ταξιδέψουν την πιο μακρινή διαδρομή γύρω από την Αφρική απαιτούν δύο με τρία πλοία.
Η CMA CGM και η Maersk είχαν τις ισχυρότερες βελτιώσεις, με καθεμία να φτάνει πλέον πάνω από 55 τοις εκατό. Η Evergreen έδειξε παρόμοια δυναμική το Μάιο, ενώ τρεις ασιατικές μεταφορικές εταιρείες, οι Wan Hai, Yang Ming και PIL, ήταν οι μόνες από τις κορυφαίες εταιρείες που έδειξαν μειώσεις μεταξύ Απριλίου και Μαΐου.
Τα ασιατικά λιμάνια έχουν αντιμετωπίσει ιδιαίτερες προκλήσεις με αναφορές για συγκεντρώσεις πλοίων και αυξημένες αναμονές λόγω των διαταραχών στο πρόγραμμα προς την Ευρώπη. Η Σιγκαπούρη έχει αντιμετωπίσει ιδιαίτερες προκλήσεις με αναφορές ότι επιτάχυνε το άνοιγμα νέων αποβάθρων και αποκατέστησε το χώρο που είχε κλείσει στον παλιότερο τερματικό για να αντιμετωπίσει τις καθυστερήσεις.
Η Sea-Intelligence, ωστόσο, υπολογίζει ότι οι καθυστερημένες αφίξεις αυξήθηκαν κατά 0,34 ημέρες μήνα με μήνα. Είναι καλύτερο από τις σχεδόν 6,2 ημέρες τον Ιανουάριο, αλλά σημαντικά πίσω από τις 4,4 ημέρες πριν από ένα χρόνο.
Η Maersk αναφέρει ότι κάνει ό,τι είναι λογικό για να φέρει την προσφορά σε συμφωνία με τη ζήτηση για χωρητικότητα. Ωστόσο, προειδοποίησαν ότι οι αυξήσεις των τιμών στη ναυτιλία, λόγω των εκτροπών, κινδυνεύουν να αναζωπυρώσουν τον πληθωρισμό.