Η μείωση των εμπορευματοκιβωτίων πιθανότατα θα αναστραφεί το πρώτο τρίμηνο μετά τη διακοπή των δρομολογίων που περνούν μέσα από την Ερυθρά Θάλασσα, σύμφωνα με την εκτίμηση της ING THINK, μιας ομάδας έρευνας, υπό την ομπρέλα του ομίλου της ολλανδικής πολυεθνικής εταιρείας τραπεζικών και χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών ING.
Η Ουάσινγκτον παρακολουθεί στενά τις εχθροπραξίες στην Ερυθρά Θάλασσα και τον Κόλπο του Άδεν, ενώ η Ομοσπονδιακή Επιτροπή για τη Ναυτιλία (FMC), του φορέα με κανονιστική εποπτεία για τα εμπορευματοκιβώτια που περνούν από αμερικανικά λιμάνια, ανακοίνωσε ότι θα διεξαγάγει μια ακρόαση από κοντά (με live streaming) αρχές Φεβρουαρίου, για να εξετάσει πώς οι συνθήκες στις περιοχές της Ερυθράς Θάλασσας και του Κόλπου του Άδεν επηρεάζουν την εμπορική ναυτιλία και τις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες.
Οι διαφορές που πιθανόν να προκύψουν μεταξύ της πλευράς του μεταφορέα και του εκμεταλλευτή του φορτίου, καθώς οι πρώτοι εφάρμοσαν άμεσα έκτακτες επιβαρύνσεις λόγω της ακύρωσης των διαδρομών μέσω της Ερυθράς Θάλασσας, θα είναι στο επίκεντρο της ακρόασης, η οποία έχει ως στόχο να επιτρέψει στους ενδιαφερόμενους στην εφοδιαστική αλυσίδα να κοινοποιήσουν στην Επιτροπή πώς οι λειτουργίες έχουν διαταραχθεί από επιθέσεις στην εμπορική ναυτιλία που προέρχονται από την Υεμένη, τα μέτρα που έχουν ληφθεί ως αντίδραση και τα αποτελέσματα που προκύπτουν.
Γιατί οι φορείς φορτίων θα μπορούσαν να διαφωνήσουν με τις αυξήσεις τιμών των εκμεταλλευτών δημιουργώντας υλικό για τον κατάλογο των παραπόνων προς την FMC; Ενώ τα κόστη των μεταφορέων θα αυξηθούν με τις μεγαλύτερες διαδρομές, οι επιβαρύνσεις παρέχουν κάλυψη για αυξήσεις τιμών που θα καταλήξουν στο κέρδος.
Οι αναλυτές της ING αναφέρουν ότι μόνο ένα μέρος των αυξήσεων τιμών μπορεί να αποδοθεί σε υψηλότερα κόστη καυσίμων και μισθούς, πράγμα που σημαίνει ότι οι οι εκμεταλλευτές των φορτίων θα επωφεληθούν από την ξαφνική ανισορροπία προσφοράς – ζήτησης.