Καθώς η ασφάλεια παραμένει εύθραυστη στην Ερυθρά Θάλασσα και γύρω από το στενό Bab al-Mandab,τα πλοία και οι ιδιοκτήτες/διαχειριστές τους αναζητούν κάθε μέσο για τη βελτίωση της κατάστασης. Πολλά πλοία έχουν επιλέξει να αλλάξουν δρομολόγιο, ενώ άλλα προσπαθούν να χρησιμοποιήσουν ένα νέο μέσο επικοινωνίας για να μιλήσουν έμμεσα στους Χούθι, αποτρέποντας πιθανές επιθέσεις.
Από τότε που εξαπέλυσαν τις επιθέσεις, οι αντάρτες Χούθι στην Υεμένη έχουν ορκιστεί να στοχοποιήσουν οποιαδήποτε πλοία ανήκουν σε ισραηλινά συμφέροντα ή εμπορεύονται με το Ισραήλ.
Αμερικανοί αξιωματούχοι δήλωσαν ότι πάνω από 100 drones και πύραυλοι έχουν εκτοξευθεί κατά της εμπορικής ναυτιλίας στην περιοχή και η ανάλυση των μεμονωμένων επιθέσεων σε πολλές περιπτώσεις έχει βρει είτε μια σαφή σύνδεση με ισραηλινά συμφέροντα ή ύποπτες διασυνδέσεις. Οι Χούτθ φαίνεται ότι χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο και αναζητούν βάσεις δεδομένων για να εντοπίσουν τουλάχιστον μερικούς από τους στόχους τους.
Αρχικά, μετά την κατάσχεση του αερομεταφορέα Galaxy Leader και με αναφορές για μικρά σκάφη που προσπαθούσαν να επιβιβαστούν σε πλοία, οι ιδιοκτήτης/οι χειριστές απάντησαν αυξάνοντας την ασφάλεια επί του πλοίου. Υπήρξαν αρκετές αναφορές για ένοπλους φρουρούς που έριχναν προειδοποιητικούς πυροβολισμούς σε μικρά σκάφη όταν πλησίαζαν πολύ.
Κανονικά το Αυτόματο Σύστημα Αναγνώρισης του σκάφους χρησιμοποιείται για τη δημοσίευση πληροφοριών σχετικά με τον προορισμό, την κατεύθυνση και την ταχύτητα του πλοίου. Περιστασιακά χρησιμοποιείται για να προειδοποιήσει για κινδύνους. Είναι σύνηθες να βλέπουμε ένα πλοίο να αναφέρεται ως «χωρίς διοίκηση», όταν αντιμετωπίζει ένα μηχανικό πρόβλημα για να προειδοποιήσει τα πλοία να μην πλησιάζουν. Ένα σκάφος μεταξύ συμβολαίων συχνά δημοσιεύει ένα μήνυμα «αναμονή εντολών» για να πει ότι είναι αγκυροβολημένο ή παρασύρεται άσκοπα.
Τώρα, τα πλοία έχουν αρχίσει να χρησιμοποιούν το AIS τους για να επικοινωνούν έμμεσα με τους αντάρτες. Όταν ο πρωταρχικός φόβος ήταν οι επιβιβάσεις, τα πλοία άρχισαν να εμφανίζουν μηνύματα που έλεγαν «ένοπλος φρουρός επί του σκάφους». Πολλά δεξαμενόπλοια που διέρχονται από την Ερυθρά Θάλασσα σήμερα δείχνουν αυτό το μήνυμα .
Το TankerTrackers.com τονίζει στην ανάρτησή του στο X (πρώην Twitter) ότι εντόπισε ένα νέο μήνυμα που προσπαθεί να πει ότι δεν συμμετέχουμε στον αγώνα σας. Η εταιρεία παρακολούθησης και ανάλυσης εντόπισε πολλά πλοία χρησιμοποιώντας μια νέα τακτική, δημοσιεύοντας ένα μήνυμα που το ονόμασαν «ενδιαφέρον».
Το Kriti State, ένα δεξαμενόπλοιο αργού πετρελαίου χωρητικότητας 76.500 dwt, νηολογημένο στη Λιβερία, το οποίο έπλεε από το Novorossiysk της Ρωσίας, ήταν το πρώτο σκάφος που εντοπίστηκε να χρησιμοποιεί ένα μήνυμα που έλεγε ότι δεν σχετίζεται με το Ισραήλ. Το TankerTrackers.com δημοσίευσε μια εικόνα στο X που δείχνει το δεξαμενόπλοιο να εμφανίζει το μήνυμα “VSL No Cntact Israel”. Το δεξαμενόπλοιο ανήκει και τυγχάνει διαχείρισης εκτός Ελλάδας.
Μια ώρα αργότερα το TankerTrackers.com δημοσίευσε μια άλλη εικόνα στο X που δείχνει ένα παρόμοιο μήνυμα από το Xin He Lu 1, ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων νηολογημένο στη Λιβερία. Στον τελευταίο έλεγχο, το σκάφος 46.350 dwt εξακολουθεί να παρουσιάζει αυτό το μήνυμα στην οθόνη AIS του. Το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 46.350 dwt/3429 TEU που ανήκει και διαχειρίζεται από την Κίνα είναι επίσης εξερχόμενο από το Novorossiysk της Ρωσίας, αλλά πριν από μια δεκαετία φαίνεται να λειτουργούσε υπό ναύλωση στην ισραηλινή ναυτιλιακή εταιρεία Zim.
Το TankerTrackers.com αναφέρει ότι εντόπισε την ίδια ημέρα και ένα τρίτο σκάφος που εμφανίζει το ίδιο μήνυμα.
Μέχρι στιγμής δεν είναι σαφές εάν το μήνυμα φθάνει στον επιδιωκόμενο στόχο και εάν πρόκειται για σύμπτωση ή για μια προγραμματισμένη προσπάθεια για την απόκρουση επιθέσεων.