Διώκεται ο πλοίαρχος της APL Αγγλίας για το φορτίο που κατέληξε στη θάλασσα
Πριν από ενάμιση περίπου χρόνο, το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων APL England είχε χάσει το πολύτιμο φορτίο κοντέινερ που μετέφερε στη θάλασσα κατά τη διάρκεια μιας καταιγίδας.
Σήμερα, δικαστήριο στο Μπρίσμπεϊν της Αυστραλίας απήγγειλε επίσημες κατηγορίες εναντίον του καπετάνιου ανοίγοντας τον δρόμο για να προχωρήσει η δίκη. Ο εισαγγελέας απέτυχε να εγείρει την υπόθεση για μία σειρά κατηγοριών εναντίον του καπετάνιου για ρύπανση, αλλά το δικαστήριο συμφώνησε ότι ο καπετάνιος θα έπρεπε να αντιμετωπίσει κατηγορίες για εκμετάλλευση του πλοίου σε μη αξιόπλοη κατάσταση. Οι κατηγορίες κατατέθηκαν εναντίον του καπετάνιου, ενώ το Γραφείο Ασφάλειας Μεταφορών της Αυστραλίας συνεχίζει την έρευνά.
Οι κατηγορίες ασκήθηκαν από την Αυστραλιανή Αρχή Ναυτικής Ασφάλειας εναντίον του 44χρονου Μαλαισιανού καπετάνιου, ο οποίος ήταν επικεφαλής του APL England, ενός εμπορευματοκιβωτίου 67.000 dwt χωρητικότητας 5.700 dwt. Το σκάφος έπλεε από το Κίνα προς τη Μελβούρνη όταν αντιμετώπισε θυελλώδεις ανέμους και μία αγριεμένη θάλασσα, περίπου 46 ναυτικά μίλια, νοτιοανατολικά του Σίδνεϊ. Το πλοίο έχασε συνολικά 50 κιβώτια στη θάλασσα, ενώ άλλα 63 υπέστησαν ζημιές. Αργότερα διαπίστωσαν ότι 23 από τα κοντέινερ που χάθηκαν στη θάλασσα ήταν άδεια, ενώ το ένα περιείχε ένα επικίνδυνο φορτίο, με πυροσβεστήρες ξηρής σκόνης, ενώ τα άλλα μετέφεραν έπιπλα, ιατρικές μάσκες προσώπου, ασπίδες και διάφορα άλλα εμπορεύματα.
Κατά τη διάρκεια της ακρόασης, οι εισαγγελείς προσπάθησαν να αποδείξουν την κατηγορία για λειτουργία του πλοίου με τέτοιο τρόπο που προκαλεί ρύπανση ή περιβαλλοντική ζημιά και την κατηγορία για απόρριψη σκουπιδιών στον ωκεανό. Οι εισαγγελείς υποστήριξαν βάσει του νόμου ότι οποιοδήποτε πλαστικό καταλήγει στη θάλασσα είναι σκουπίδι, ενώ η υπεράσπιση ήγειρε ως επιχείρημα ότι τα υλικά φορτώθηκαν ως φορτία και ότι το πλοίο δεν είχε απορρίψει απόβλητα στον ωκεανό. Το δικαστήριο συμφώνησε με την υπεράσπιση να αποσύρει τις κατηγορίες για ρύπανση.
Ο καπετάνιος παραμένει ελεύθερος με εγγύηση στη Μαλαισία εν αναμονή ημερομηνίας δίκης.
Από τις επιθεωρήσεις που έγιναν αργότερα στο πλοίο, διαπιστώθηκε ότι πολλά από τα εξαρτήματα του, συμπεριλαμβανομένων των ματιών πρόσδεσης, των γεφυρών πρόσδεσης και των κατασκευών του καταστρώματος, ήταν βαριά διαβρωμένα και σπαταλημένα.
Επιπλέον, η εξέταση της για τη διάταξη αποθήκευσης εμπορευματοκιβωτίων έδειξε πολλά πιθανά ζητήματα. Βρήκαν ελλείποντα στριφτάρια και τη χρήση “υψηλού κύβου” σε αντίθεση με τα δοχεία κανονικού ύψους στον κόλπο εμπορευματοκιβωτίων του πλοίου στο πίσω μέρος, κάτι που πιστεύουν ότι επηρέασε την ασφάλεια πάνω από τους οδηγούς κυψελών εμπορευματοκιβωτίων. Ο εισαγγελέας πιστεύει ότι το πλοίο δεν φορτώθηκε με ασφάλεια στην Κίνα, ώστε να ανταποκρίνεται στους συνήθεις κινδύνους του ταξιδιού στη θάλασσα.