Οι ναύλοι των δεξαμενόπλοιων έχουν αυξηθεί απότομα, τα παλιά πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων διατηρούνται για περαιτέρω εμπορικές συναλλαγές και οι ναυλώσεις εταιριών χύδην φορτηγών ήταν όλες αιφνιδιαστικές εξελίξεις της πρώτης εβδομάδας του νέου έτους.
Οι πρόσφατες γενικές εκλογές στο Μπαγκλαντές φαίνεται να έχουν μειώσει τους πρόσφατους περιορισμούς στις πιστωτικές επιστολές, σύμφωνα με την έκθεση αυτής της εβδομάδας από την GMS, τον μεγαλύτερο αγοραστή πλοίων που βρίσκονται στο τέλος του κύκλου ζωής τους στον κόσμο. Ωστόσο, παρά τη μεγαλύτερη πρόσβαση στη χρηματοδότηση, οι ανακυκλωτές Chattogram διαπιστώνουν ότι υπάρχουν πολύ λίγοι υποψήφιοι για σκραπ, (παλιοσίδερα), για να διαλέξουν.
Εν τω μεταξύ, οι Πακιστανοί ανακυκλωτές θεωρείται ότι έχουν μεγαλύτερη πρόσβαση σε πιστωτικές επιστολές μετά από εκταμίευση 700 εκατομμυρίων δολαρίων τον Ιανουάριο, μέρος μιας δανειακής συμφωνίας του ΔΝΤ, ύψους 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Δεν υπάρχουν ουσιαστικά πλοία που να κατευθύνονται προς τις παραλίες στο Alang, είπε η GMS. Αυτό οφείλεται εν μέρει και σε παράγοντες της αγοράς, αλλά και λόγω του ότι οι Ινδοί ανακυκλωτές προσφέρουν σημαντικά χαμηλότερες τιμές, βασιζόμενοι σε περισσότερα πλοία της σύμβασης του Χονγκ Κονγκ που έχουν χαμηλότερες τιμές.
Στη μοναδική άλλη σημαντική αγορά ανακύκλωσης, οι Τούρκοι ανακυκλωτές παλεύουν με ένα ασθενέστερο νόμισμα.
Σύμφωνα με τις ενδείξεις τιμών της GMS, το Μπαγκλαντές ηγείται του πίνακα στον αγώνα με τυπικές τιμές τα 550 δολάρια ανά τόνο ελαφρού εκτοπίσματος (ldt) για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, 530 δολάρια για δεξαμενόπλοια και 510 δολάρια για φορτηγά χύδην φορτίου. Το Πακιστάν είναι περίπου 10 δολάρια φθηνότερο σε όλο το φάσμα. Σύμφωνα με την GMS, το κλίμα και στις δύο αγορές «βελτιώνεται».
Οι ενδεικτικές τιμές στην Ινδία ήταν 520 δολάρια, 500 δολάρι και 480 δολάρια ανά ldt αντίστοιχα, με τα τουρκικά ναυπηγεία στα 360 δολάρια, 350 δολάρια και 340 ανά ldt.